Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je het een (woning) inbreker zo lastig mogelijk?

Graag had ik wat tips uit oa eigen ervaring hoe je een inbreker buiten de deur houdt. Evt kan ik wat extra maatregelen treffen tijdens afwezigheid vakantie.

Huis is 90 procent voorzien van rolluik. Deuren niet, bergingraam (geen draai raan in).
Huis plat dak, aangrenzende berging idem.
Niet de plaats om tuinmeubilaielr en duobak allemaal binnen te zetten helaas.
Bewegingsmelder bij betreden tuinpoort.
Schutting met scherpe rand. En buren hebben zicht in de tuin.

Graag jullie tips

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wellicht werkt een camera voor en achter afschrikwekkend. Overal is in te breken, maar wanneer het te lang duurt of het risico te groot is dan zullen ze liever voor de buren gaan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mij hebben ze ooit de voordeur met sponning en al uitgebroken met een koevoet! Terwijl hij met twee sloten op slot zat. De politie heeft me toen aangeraden een antikoevoetstrip te plaatsen. Je kunt hem makkelijk aanbrengen, en ze krijgen geen koevoet meer tussen de deur.
Verder heb ik van die bovenraampjes die je niet helemaal open kunt klappen, maar het beugeltje dat daarvoor zorgt, is er natuurlijk wel uit te schroeven. Daar heb ik schroeven in laten zetten die maar één kant op kunnen draaien. Je kunt ze dus wel INdraaien maar niet UITdraaien (leuk als je ooit nog eens iets aan je ramen wilt veranderen, dan moet je de boel dus uitboren).
De agenten vertelden me dat je mensen niet écht 100% buiten kunt houden, maar je kunt de boel wel zo moeilijk maken en zo vertragen, dat ze het opgeven of betrapt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik 5 camera's met infrarood rondom mijn huis. De beelden worden bij beweging opgenomen. Ik kan ze op TV bekijken, maar ook via het internet. Verder zijn mijn sloten vervangen door vingerafdruk scanners, zodat lock picking geen mogelijkheid is. M'n ramen zijn geblindeerd en op inbraakgevoelige punten zijn de ramen voorzien van anti-inbraakfolie. Dit zorgt ervoor dat bij inslag het raam niet kapot barst, maar als een net blijft zitten.

De camera's geven al een afschrikkend effect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing