Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn email veilig versturen?

Hoe kan ik mijn email veilig versturen? Ik heb internetprovider upc en programma Thunderbird. Hoe kan ik eenvoudig mijn email versturen zonder dat het toegankelijk is (tijdens) voor iemand of onderschept wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt je email beveiligd versturen door het bericht te versleutelen. Dit is helaas niet een oplossing die makkelijk is in gebruik, het is niet zo eenvoudig als HTTPS beveiliging op een webpagina. Ik heb hier zelf ook geen ervaring mee, maar misschien heb je wat aan de aan de bron hieronder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij outlock (hotmail) kan je instellen als HTTPS in moeten worden geschakeld. Wanneer HTTPS is ingeschakeld is de uitkomende verkeer (je e-mail) gecodeerd (encryptie). Wanneer de kwaadwillig partij de verbinding onderschept is het niet te lezen met de menselijke oog. Ze moeten de encryptie kraken en dat is vrij onmogelijk!
Je kan niet verkomen dat een kwaadwillig partij de verbinding onderschept. Maar de kans is wel zeer klein dat het net bij jou gebeurd.
Extra info, zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding