Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan norton via camera mij zien?

Norton neemt (met mijn toestemming)het systeem van mij over om anti virus in te stellen . nu vraag ik mij af als ze via de webcam de klant kunnen zien of als ze iets anders ook kunnen plaatsen op je computer ,ik weet niet zeker maar ik zag een nieuwe veel mooie achtergrond op het scherm.
verder niets dan lof voor Norton.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
964

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Norton is een betrouwbare helpdesk lijkt mij ?

maar je kan bijna altijd zien of je cam aan is ,als er een ledje aan is ,(naast de lens ?)

bij het opstarten van de pc gaat deze even aan en daarna uit, dat is normaal

maar mocht dat ledje aan zijn terwijl je niet met skype/chat/videochatten of online helpdesk sessie of zo bezig bent zo raar zijn
maar ook tijdens een een help sessie kan je dus zien of deze aan of uit is
gaat het ledje aan en dan weer uit tijdens het opstarten van een dergelijke sessie is normaal blijft ie aan dat is er iets aan de hand tenzij het puur en alleen tijdens die sessie is zou je afsluiten en hij blijfft aan is dat vreemd
maar norton is gewoon betrouwbaar.
(Lees meer...)
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat een gedachte,maar wees gerust Norton kan u niet zien en plaatst geen spyware...
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden
In principe kunnen ze zodra ze je systeem overnemen bijna alles doen.
Zo ook je webcam inschakelen. Echter zul jij dit dan ook op het scherm zien terwijl ze dit doen. Dit zullen zij echter niet doen.

Tevens zouden zij programma's kunnen installeren op uw pc. Ze hebben echter 'volledige controle' erover. Anders zoude zij ook niet Norton goed kunnen instellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dat is helemaal niet zo'n slecht idee! En zeker water(en licht)dicht ;-) Dit risico is idd altijd aanwezig, echter een bedrijf als Norton kan je best vertrouwen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding