Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan iemand mijn IP adres en mail header misbruiken?

Er is een mail na mijn Familie gestuurd die mijn gegevens bevat
IP adres en een mail Header.
hoe kan dat???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat kan. Mogelijk heb je een virus of andere narigheid op je computer. Het is dus aan te raden om die een goed op te schonen!
bamibal
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet.
Ip Adres is niets anders dan een toegewezen adres ( al of niet tijdelijk )
Jou eigen Ip adres zit verborgen achter een router welke ook weer een eigen ip adres heeft.
Een dergelijk adres geeft alleen maar aan dat deze vanaf jou computer of vanuit jou netwerk is verzonden.
Headers worden altijd meegezonden, dat is namelijk te maken met de opmaak e.d.

Vreemder is dat er buiten jou toedoen een mail is verstuurd.
Als je daar zelf geen hand in hebt gehad en verder ook niemand aan jouw machine heeft gezeten dan zou je idd wel eens last kunnen hebben van malware.

Een antivirusprogramma is meestal niet afdoende voor dergelijk onheil.
Beter is om daarvoor een apart programma voor te gebruiken, bijvoorbeeld Malwarebytes, te vinden op;
http://www.malwarebytes.org/

Ga je echt voor een goede schrob beurt dan wordt er veelal hitman pro aangeraden.
http://www.downloaden.nl/onderhoud-veiligheid/hitman-pro/
Je bent nadien wel al jou cookies kwijt waarin dus ook je wachtwoorden e.d. voor diverse sites staan opgeslagen.

Ga je hiermee wel aan de slag dan zou ik een backup maken vanuit jouw browser voor je cookies en favorieten.
Gaat het dan toch mis dan kun je in ieder geval hierop terug grijpen.
Maak tevens ook een nieuw herstelpunt aan.
Werkt jouw systeem na een dergelijke schrob beurt verder naar behoren, dan verwijder al jou herstelpunten en maak gelijk een nieuwe aan.
Wat hebben herstelpunten er nu mee te maken?
Simpel, als je systeem schoon is en na een paar dagen gaat het stiekem mis en je moet gebruik maken van de hersteloptie, dan zet je de infectie ook weer terug, en daar was het nu net om te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing