Krijg steeds bericht dat malwarebytes een aantal mogelijke gevaarlijke websites heeft geblokkeerd. Als ik die wil cleanen, moet ik betalen. Wat nu?
Die site is bijna afgelopen, waarna ik ook hiervoor moet betalen. Kans dat ik dan onveilig sta. Maar AVG meldt geen virussen of malware..
Bij die site stond inderdaad genoeg informatie, maar ben een beetje voorzichtig geworden om weer een programma te downloaden.
Ook heb ik geprobeerd of ik bij een website kon komen, die door malware als onveilig werd gemarkeerd en daar kon sowieso geen verbinding mee gekregen worden. Zijn dus zeker onveilige of in elk geval onbeschermde websites waar malware voor waarschuwde, dus om alles te gaan deblokkeren is misschien ook niet verstandig.
Ook het gratis Avast heeft zo'n optie. Ik vind dat ideaal! En verder: ik heb geen idee wat jij gedownload hebt, maar ik gebruik al jarenlang de gratis versie van Malwarebytes: http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
Die biedt geen real time bescherming, maar ik laat hem elke week even scannen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.