Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Elk nummer op welke website dan ook, word bij mij als een Skype telefoonnummer weergegeven, met zo'n blauw skype icoontje erbij. Is dat een virus?

Het is echt heel vervelend. Of het nou een rekeningnummer is of een gewoon telefoonnummer, alles staat als Skype. Als ik erop klik wordt ik ook meteen naar Skype gebracht. Hoe krijg ik dit weg? Ik heb een virusscanner, die geeft niks aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is niet raar en het is geen virus... Het is standaard -doch inderdaad bloedje-irritante en volstrekt nutteloze- functionaliteit van de Skype browser plugin.

Zie de volgende link voor informatie over het verwijderen van de Skype plugin (uit Internet Explorer):
http://www.mydigitallife.info/disable-uninstall-and-remove-skype-add-on-call-this-phone-number-on-web-page-and-toolbar-plugin-menu-in-ie/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is een plugin van Skype. Die kun je ergens in je instellingen verwijderen. Het verschilt per browser waar dat precies kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel heel raar,als het geen virus is zou ik skype even verwijderen en dan zien wat er met de nummers gebeurd.Daarna zou ik Skype eens opnieuw instaleren.
fremar
12 jaar geleden
Waarschijnlijk start u Skype mee op als u de computer opstart.
Rechtsonder op de taakbalk kan u dit nazien en als Skype daar bijstaat sluit u die eens af.
Het is zeker geen virus en u moet Skype niet verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing