Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Elk nummer op welke website dan ook, word bij mij als een Skype telefoonnummer weergegeven, met zo'n blauw skype icoontje erbij. Is dat een virus?

Het is echt heel vervelend. Of het nou een rekeningnummer is of een gewoon telefoonnummer, alles staat als Skype. Als ik erop klik wordt ik ook meteen naar Skype gebracht. Hoe krijg ik dit weg? Ik heb een virusscanner, die geeft niks aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is niet raar en het is geen virus... Het is standaard -doch inderdaad bloedje-irritante en volstrekt nutteloze- functionaliteit van de Skype browser plugin.

Zie de volgende link voor informatie over het verwijderen van de Skype plugin (uit Internet Explorer):
http://www.mydigitallife.info/disable-uninstall-and-remove-skype-add-on-call-this-phone-number-on-web-page-and-toolbar-plugin-menu-in-ie/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de link:)

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is een plugin van Skype. Die kun je ergens in je instellingen verwijderen. Het verschilt per browser waar dat precies kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel heel raar,als het geen virus is zou ik skype even verwijderen en dan zien wat er met de nummers gebeurd.Daarna zou ik Skype eens opnieuw instaleren.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Waarschijnlijk start u Skype mee op als u de computer opstart.
Rechtsonder op de taakbalk kan u dit nazien en als Skype daar bijstaat sluit u die eens af.
Het is zeker geen virus en u moet Skype niet verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet om het automatisch starten van Skype. Het gaat om de browser plugin, en die zit in je browser en is niet afhankelijk van of Skype zelf gestart is of niet. Skype afsluiten of aanzetten heeft geen invloed op het gedrag van de browser plugin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.S. wat mij betreft mag je overigens best Skype verwijderen :) De uninstaller zal de plugin ook meenemen. En dan ben je ook van dat belachelijke programma verlost :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding