Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel % is wel eens gestumbled op een belangrijk wachtwoord?

Hoeveel procent van de NL-bevolking (ik houd 't maar even op 12+) is wel eens (al dan niet dat ie er bewust naar opzoek was) op een wachtwoord (+username) gestuit waarmee er aardig kwaad gedaan zou kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je daar antwoord op wilt hebben, dan is het nodig dat daar statistieken over worden bijgehouden. En je weet best dat dat niet gebeurt. Ik neem aan - door je vraag - dat het jou is overkomen, ik raad je aan daar geen misbruik van te maken.
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vrij onmogelijk omdat te weten zonder informatie die word bijgehouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op 'hoeveel' is natuurlijk geen zinnig antwoord te geven. Wel dat het vaker dan je denkt voorkomt dat gevonden sleutelbossen bij de politie worden afgeleverd. Want hier is hetzelfde aan de hand als wanneer je een sleutelbos vindt op straat. Alleen als je weet van wie die sleutels zijn en op welk huis ze passen, dan kan je er kwaad mee aanrichten. Met wachtwoorden is dat net zo goed.

Het is altijd het beste om de sleutels terug te geven aan de eigenaar. Gaat het om een wachtwoord, dan is het dus ook wel zo netjes om de eigenaar er op te attenderen dat zijn wachtwoord rondslingert en misbruikt kan worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan alleen zeggen dat het MIJ nooit is overkomen, noch privé, noch op het werk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ICT-er stuit ik regelmatig op dit soort wachtwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ook zeer frequent als ict-er ja.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing