Mag iemand in het buitenland mijn naam en toenaam gebruiken om mij zwart te maken en mensen aan te moedigen mij aan te vallen?
Iemand uit het buitenland gebruikt mijn naam en toenaam op een website om mij zwart te maken. Ze heeft een heel artikel aan mij gewijd met foto's, naam, achternaam, plaatsnaam en heeft zelfs de inhoud van mijn prive-emails gepost die ze gehackt had. Dit omdat ik een populaire tekenaar ben op Deviantart en omdat ik het niet eens ben met haar meningen (in mijn tekeningen verwerk ik ook concepten zoals dingen tegen dierenleed). Ze heeft me langer dan een jaar gestalkt via internet en alles opgeslagen dat ze van me kon vinden; zelfs mijn hotmail en Deviantart account gekraakt om aan deze informatie te komen.
Mag deze persoon een heel artikel over mij schrijven met naam, toenaam, plaatsnaam, landnaam en de inhoud van mijn prive e-mails die ze gekraakt heeft? En mag ze daarbij ook leugens posten die niet waar zijn over mij en me vals van dingen beschuldigen die ik nooit gedaan heb? Zo nee, heeft het dan wel zin om haar aan te klagen? Ik weet hoe ze heet en weet dat ze in de USA woont. A.h.v. haar pagina over mij met mijn volledige naam, plaats en land die ze breeduit in haar artikel heeft gezet, hebben onbekende mensen mijn telefoonnummer kunnen vinden en me gestalkt via de telefoon. Deviantart doet hier niets aan terwijl iedere vieze oude man die mijn foto gecombineerd met mijn gegevens op haar pagina ziet mij nu zomaar kan opzoeken.
Kan ik dit mens aanklagen? En doet de politie er wel wat aan? Want ze schaadt ook mijn artiesten naam en mijn winkelnaam.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.