is er een manier om van een live of hotmail email adres meer gegevens van de persoon te krijgen?
ik heb van iemand iets gekocht en geld over gemaakt (geen klein bedrag), maar nu reageerd die persoon niet meer na 2 weken mailen, nu wil ik weten of er een telefoon nummer ergens zou staan, omdat hij reageerde op mijn advertentie kan ik dus niet in de advertentie kijken van de site om hem te bellen.
hij heeft een hotmail adres, (ik heb evt ook rekening nummer van die persoon)
nu kan ik bij mijn vriends mail adres op een site (welke site dat ik weet ik niet) intypen en dan krijg ik de gegevens van die persoon (als die persoon het zelf natuurlijk heeft ingesteld dat men het mag zien).
hoe kom ik aan meer informatie van de betreffende persoon als hij niks meer laat horen? (bv door brief te schrijven ofte belen), ik weet niet hoe het dan precies zit ivm de privecy of dat ik evt marktplaats kan vragen het mail adres na te trekken, op legale manier natuurlijk.
Toegevoegd na 21 uur:
marktpl inmiddels gemaild,krijg mail terug dat internetoplichters site van de politie dat k daar aangifte kan doen,nu wil k de andere persoon laten weten dat het serieus is, is t dan verstandig om het mailtje van marktplaats door te sturen met verwijzing site v.d politie voor aangifte? en de vraag het retour storte binnen 1 week dan zo niet dat ik het formulier in ga vullen, of kan k dat beter niet doen, als die persoon echt niet te vertrouwen is dat i nog `sporen kan wissen` zeg maar, bedoel als politie inval doet kondigen ze dat ook niet aan,dan kunne de verdachte geen tyd te gunnen om zich van t bewys te ontdoen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.