Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een nieuw MSN virus?

Nou, ik kreeg laatst van een vriend een linkje doorgestuurd via de MSN-chat. normaal klik ik in mailtjes nooit op dat soort Shit, maar nu dacht ik dat het echt was. ik ben hierdoor nu geinfecteerd met een virus dat elke keer vanaf mijn chat account berichtjes naar online vrienden stuurt. berichten als : 'Zoiets lelijks heb ik nog nooit gezien ', en dan een hele link erachter. ik heb alles al geprobeerd. Dingen als MSNcleaner en Impfix, maar dat werkt allemaal niet. ook een grote, uitgebreiden virusscan van Avast werkt niet. ik heb ook al geprobeerd W8woord te veranderen, maar zelfs dit helpt niet. ik denk dat het een nieuw MSN-virus is. ik weet niet of het erg bekend is, maar is er iemand die me kan helpen:$

Alvast bedankt,

Lennard

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tip: Stap van LIve messenger af en ga Miranda Instant Messenger of een andere kloon gebruiken: leuker, kleiner, sneller, veiliger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag maar -erg- lastig 1 2 3 op te lossen. Er spelen heel veel variabelen die invloed kunnen hebben op je probleem en de oplossing. Godspeed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet nieuw..
Was er al toen ik nog msn-de, 10/12 jaar terug.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je denkt dat het een virus is ga dan eens naar http://www.trendmicro.nl/ en download housecall en scan je PC. Dat is een makkelijke en gratis manier om virussen te bestrijden.

Om voortaan dit soort dingen te voorkomen zorg dat je een goede virusscanner hebt en aan hebt staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu Avast, maar ik ben nu denk ik van plan om een andere virusscanner erop e zetten.
Verander je wachtwoord, jij hebt denk ik toen een wachtwoord in getypt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen virus, maar meer een soort malware/spyware die zich gaat nestelen in msn. Het stuurt links naar je contacten, en als zij er op klikken, dan krijgen zij het ook op hun systeem. Ik raad aan eerst msn volledig te verwijderen van je systeem, dan een goede malware/spyware scanner je hele harde schijf laten scannen. CCleaner is ook handig. Het maakt je windows register ook goed schoon, waar die malware/spyware ook sleutel waardes en zo kan wijzigen. Daarna msn opnieuw installeren, en dan moet het weer goed zijn. Dit heb ik zelf ook al meegemaakt, en dus zo weer goed gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk inderdaad malware. Begin eens met msn te verwijderen (via Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (of: Software). Daar vind je Windows Live Essentials.

Verwijder óf alleen msn of het hele pakket. Vervolgens ga je je pc scannen met een paar uitstekende (gratis) programma's:
1. http://www.eset.com/home/products/online-scanner/
2. http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html
3. http://www.safer-networking.org/nl/spybotsd/index.html

Bij het laatste programma, Spybot, moet je na het installeren eerst even klikken op "Updates zoeken". Als die op je pc staan, sluit je je browser, klik je aan de linkerkant van het programma op Immuniseren en vervolgens bovenaan nogmaals op Immuniseren. Daarna scan je de pc.

Zet de door 2 en 3 gevonden malware in quarantaine (en kies dus niet voor "Verwijderen", zodat je het later weer terug kunt zetten als het toch een "schoon" bestand blijkt te zijn).
Met deze programma's moeten de problemen (als het goed is) zijn verholpen... Mocht het niet lukken, noteer dan de namen van de gevonden virussen, spyware of adware.
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding