Is er een manier om spammers duidelijk te maken dat je hier niet van gediend bent?
Ik heb op mijn website een 'vertel verder' script staan. Hierbij kunnen bezoekers maximaal 3 emailadressen invullen waarbij ik èèn keer per maand een gratis product verloot onder diegene die dit gedaan hebben, èn naar wie de URL van mijn site verstuurd is. Dit wordt doorgaans leuk en positief door iedereen opgevat en leuk aan meegedaan.
Maar nu hebben fdyrjtnfgsrt@hsdgfdrteref.nogwat spammers de pagina ook ontdekt. Wat ze niet weten is dat ik ook van elke keer dat het wordt doorgestuurd bericht krijg en van welk emailadres dit afkomstig is (om de prijswinnaar te selecteren), dus ik kan ook zien dat het pure rommel is waar het vandaan komt.
Inmiddels heb ik daardoor helaas die pagina er voorlopig af moeten halen tot ik daar een andere oplossing voor heb, want het laatste wat ik wil is dat andere mensen lastig worden gevallen door iets wat ik op mijn site heb staan.
Hoe dan ook, nu heb ik er dus ook een optie op staan om je in te schrijven voor mijn nieuwsbrief voor als er wat veranderd of toegevoegd is op mijn website. Nu kunnen die spammers blijkbaar de 'vertel verder' pagina niet meer vinden (want pas daarna is het veel erger geworden) en nu proberen ze het dus op deze manier. Alleen krijg ik nu aldoor 'fake' aanmeldingen voor mijn nieuwsbrief.
Toegevoegd na 3 minuten:
Zie eigen reactie door te lange vraag...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.