Ik krijg een mail van ABNAMRO dat ze gehackt waren en vragen mij in te loggen op abnparticulier.ifastnet.com . Is dat wel te vertrouwen?
Ik krijg een mail met: Betreft: hackers actief op ABN.AMRO.nl
---------------------------
Afgelopen zondag is onze server aangevallen door hackers.Wij zijn bezig met ons onderzoek dat onlangs is ingesteld en hopen binnenkort deze hackers te ontmaskeren. Tijdelijk is het noodzakelijk dat alle ABN.AMRO klanten die gebruik maken van ABN.AMRO Internet Bankieren nu momenteel op de onderstaande website inloggen. Om uw ABN.AMRO bankieren te beveiligen dient u Eenmalig uw gegevens te verifieren op de onderstaande website. Als u eenmaal met uw bestaande gegevens heeft ingelogd is ons internet beveiligingsprocedure voltooid.
Let op! Deze beveiliging lukt alleen als u de onderstaande website volledig invult.
Klik hier voor de beveiligd ABN.amro site!
ABN AMRO N.V.
Afdeling Veiligheid.
Team Security.
------------------------------
De mail is verstuurd namens http://abnparticulier.ifastnet.com
Als je op Klik hier klikt in de mail kom je op abnparticulier.ifastnet.com
Hoe weet je of zo'n mail van ABNAMRO af komt en wat moet je hier mee doen?
Kortom: Ik zou het mailtje weggooien.
Zorg dat u nooit betaal- of inlogcodes aan anderen geeft. Zelfs banken vragen nooit naar dit soort gegevens via mail of telefoon. Bij twijfel geldt in ieder geval: klik niet op de links in de e-mail, beantwoord de mail niet en informeer uw bank erover. De meldpunten van de grote Nederlandse banken zijn:
ABN: valse-email@nl.abnamro.com" http://www.financieleinformatie.com/nieuws
waarschijnlijk ten overvloede, heb je zelf vermoedelijk ook wel, maar beter een keer te veel, toch?
om te melden dat "ZE" weer bezig zijn
een bank vraag nooit of te nimmer om je gegevens
zeker niet via email en zelf niet per brief.
Verder kan ik melden dat banken nooit en te nimmer hun klanten benaderen via mail om persoonlijke gegevens te vragen. Indien zo'n hack daadwerkelijk heeft plaatsgevonden zul je via de normale site gewaarschuwd worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.