Mag je in de gevangenis interneten?
Mag je social media gebruiken?
En dat is zo bekend dat het me eigenlijk verbaasd dat iemand dit vraagt.
Waarom zou iedereen moeten weten hoe 't er precies in de gevangenis toe gaat? Als niemand in je familie iets op zijn kerfstok heeft, en je bent nooit in de gevangenis geweest, en je hebt er nooit interesse voor gehad, hoe moet je dat dan allemaal precies weten?\
Nu weet ik niet hoe 't met je 'grondrechten' staat in zijn algemeenheid en specifiek in Nederland, maar er is inmiddels een land waarbij ze het aan de grondwet hebben toegevoegd dat je recht hebt op internet.
Nee,hoor geen familie of wat dan ook in de gevangenis.
Ook zelf gelukkig geen ervaring mee.
Wel docu's gezien en artikelen gelezen hierover.
En je mag toch denken als iemand hier interesse in heeft( zoals vraagsteller) dat je zoiets weet( en zo opzoekt trouwens).
Vandaar..
Ja, in de genoemde link staat dat je 10 minuten mag bellen. Ik neem aan dat dat per dag is. En dat ze dat recht kunnen afpakken indien gewenst, of dat je er voor moet betalen m.b.v. het weinige geld dat je in de gevangenis betaald krijgt als je werkt. Werken doe je dus wel. Anders zouden waarschijnlijk velen ook knettergek worden of zelfmoord willen plegen, als je (maanden/jaren) 24u/dag op je cel moest zitten zonder bezigheid. Ik weet alleen niet of dat werk meestal in of buiten je cel plaatsvindt...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.