Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een ip-adres te achterhalen?

Ik krijg steeds een melding via Facebook dat er iemand met mijn profiel wilt inloggen.. Wat niet is gelukt.. Ik heb een ip-adres, kan ik ergens op een site, via het ip-adres zien wie of waar dat gebeurt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Nee, je aan een ip adres niet zien wie het is. Tenminste, niet precies, tenzij je al weet wie het is, kun je hem er aan herkennen. Je kunt aan een ip wel zien waar ongeveer. Bekijk de bron.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mits ze niet achter een proxy zitten, dan krijg je dus weer valse info..

Snelle uitleg proxy: ze zitten op locatie A, facebook op locatie B. In plaats van direct verbinding te maken, maken ze contact met locatie C en zo vanuit C met B
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kan niet op een site zien welk ip bij wie hoort. Nou zijn er 3 opties voor jou:
1: je laat het gewoon zo.
2: je vraagt of ik aardig wil zijn en ik hack die persoon of hackt hem zelf
3: hij is proxy* en je kan er niks aan doen.
even een (betere) uitleg van proxy: mensen die geen proxy zijn, gaan vanaf A (hun pc) naar B (iets dat met internet te maken heeft, bijvoorbeeld hotmail of skype). Mensen die wel proxy zijn gaan van A (pc), via B C D (servers, waar dan ook op de wereld), naar E (iets met internet). Stel je IP is van A naar B 9.158.357.46.1. Dan is hij vanaf B naar C heel anders, en vanaf C naar D weer anders. E leest dan een fout IP: dat ip als al meerdere malen veranderd!

Je kan er wel achter komen wie degene met dat IP is, maar alleen door in zijn pc te hacken en dan in zijn bestanden te kijken.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang jij zeker weet dat een ander jouw wachtwoord niet kan weten, is er niets aan de hand. Zorg er daarom wel voor dat je je wachtwoord regelmatig veranderd, en via een versleutelde verbinding werkt als je via WiFi verbonden bent.
Helaas is het niet mogelijk om er zelf informatie te achterhalen van de "hacker" omdat deze informatie alleen bekend is op de servers van facebook zelf. Wat je zou kunnen proberen is hulp inroepen van de beheerders van facebook, maar gezien de honderden miljoenen gebruikers denk ik niet dat je snel antwoord al krijgen.

Maar kortom: er is in principe niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing