Als Malwarebytes en Esetonlinescanner geen malware of virus vinden?
En mijn computer blijft rare dingen doen wat kan het dan zijn? Administrator account wordt uitgeschakeld in snelmenu in account met beperkte rechten. Gedownloade virusscanners als kaspersky en drweb lopen vast! In drweb blijft zelfs de tijd van de scan stilstaan op 1439uur de hele tijd. Ik vermoed dat er een dummy wordt gedraaid. Ik
heb ingelogd onder veilige modes met netwerkmogelijkheden. maar ik ben bang dat er een hardnekkig virus of maleware in mijn computer zit dat niet wordt herkend door de gratis online scanners!
Ook had het eset melding van het Dealio malware dat mensen op afstand je gegevens die je invoert kunnen lezen. Ik ben bang in de periode dat dat dealio toolbar eropzat een hacker in mijn computer is ingebroken door mijn gegevens te lezen en zo bepaalde software heeft geinstaleerd. Mijn vermoedens werden bevestigd nadat vreemde computers op mijn draadloze modem kwamen behalve mijn eigen PC. Ik ben gelijk op bedraad gegaan en heb de draadloze functie uitgeschakeld.
Maar hoe kom ik erachter of ik gehacked ben of mijn accounts google, facebook etc want mijn verificatiemails komen ook niet aan? En dat terwijl ik wel https gebruik bij inloggen en aanmelden. Soms geeft chrome aan dat derden kunnen meekijken en dan log ik uit en opnieuw in. Dan krijg ik weer het groene vertrouwde icon in chrome. Maar soms staat er een driehoek bij maar ik weet niet wat daar de oorzaak van is.
Toegevoegd na 10 minuten:
Ben de installatiecd kwijt van de 2 jaar oude laptop :(
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.