Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ja, met een brute-force attack. Maar dit ga ik niet uitleggen omdit illegaal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zeker met WEP, dat is echt binnen minuten te doen met de juiste software. WPA zou je kunnen gaan brute forcen (alles proberen wat mogelijk is) maar daar ben je dan heel lang mee bezig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Uitleg over hoe je moet een Brute-force attack werkt en hoe je WEP moet kraken toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is bijna altijd wel mogelijk. Het hangt van een aantal zaken af.

Als je je WIFI beveiligd met WPA in plaats van WEP en ook een sterk wachtwoordd gebruikt van 256 karakters dan wordt het moeilijker dan als je een WEP beveiliging met wachtwoord "Welkom" hebt.

Als je de beveiliging kan instellen waarbij jij precies aangeeft welke apparaten toegang hebben wordt het nog moeilijker.

Het kraken kan gebeuren met software die pakketjes inspecteert. Dat kan zo lang duren dat het bijna onmogelijk is omdat het opvalt als iemand met een laptop in een auto 24 uur voor de deur staat. of vertrouw je de buren niet.

Er kan ingebroken worden doordat er software op j e PC wordt geinstalleerd waar je niet vanaf weet.

Daarnaast is social hacking ook een effectieve manier, waarbij je in feite zelf het wachtwoord afgeeft (omdat je denkt dat je provider belt en iets wilt controleren bijvoorbeeld).

Bijgaand een link naar een artikel over beveiliging.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook de filmpjes op Zure Vla.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wordt je hier een beetje onrustig van? Bedenk dan het volgende. Ik kom uit Amsterdam en in mijn tijd werden fietsen constant gejat (waarschijnlijk is dat nog steeds zo). Doordat ik altijd een net iets beter slot had of net iets meer sloten is mij dit persoonlijk altijd bespaard gebleven.

Zo werkt het met Wifi ook. De halve straat heeft wifi. Ze zullen in willen breken in de zwakste schakel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tijd hebt: http://www.aircrack-ng.org/ deze verzamelt unieke pakketjes en kan aan de hand daarvan de unieke key samenstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing