Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je je internetgeschiedenis wist, kan je deze hoe dan ook nog vinden?

Als ik bijv naar www.google.nl ga (voorbeeld) en dan mijn geschiedenis wis, en de pagina sluit, kan ik mijn geschiedenis hoe dan ook achterhalen? (kan de internetprovider/ik dit doen)

Dus kan je internet geschiedenis hoe dan ook achterhaald worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Volgens mij is de geschiedenis dan definitief gewist. Als je het wil wissen, dan komt er ook eerst een waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan eventueel met ccleaner het echt goed wissen je internet geheugen weet bijna zeker dat het dan echt weg is en nergens meer op te zoeken is en je pc loopt er ook weer beter door hij ruimt andere overbodige dingen ook op en op fouten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een iets andere mening dan de meeste hier,

Als je bestanden verwijderd, dmv prullenbak of geschiedenis wissen wordt het in principe nooit helemaal verwijderd. De computer "weet" alleen niet meer waar het gebleven is. Het is ergens op de schijf weggelegd als een leeg bestand zonder een bestandsnaam of verwijzing.

Een computerexpert kan dit in sommige gevallen achterhalen. Voor een leek zoals jij en ik is na het normaal wissen dit echt niet terug te vinden.

Zoals iemand al noemde, een programmaatje zoals CCleaner, overschrijft die 'weggelegde" bestanden met 1000-den andere lege data. Zodat het zoeken naar die bestanden helemaal niet meer te doen is.

1 keer in de zoveel tijd de harde schijf defragmenteren.
(Windows> start>onderhoud)
Dan wordt de lege data opnieuw gevuld.

Dus met CCleaner en zo nu en dan defragmenteren zit je erg safe qua historie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt oa af van wat je met geschiedenis precies bedoeld en ook welke browser je gebruikt.
Meestal wordt bedoeld met geschiedenis de recent bezochte website-adressen, maar op je PC opgeslagen tijdelijke Internetbestanden (zgn cache) is ook een vorm van geschiedenis (en die is vaak veel interessanter).
De meeste browsers kunnen ook automatisch je sporen wissen na afsluiten (is een instelling), maar zolang de fysieke plek waar de gegevens staan (op de harde-schijf) niet definitief wordt overgeschreven, kan een expert het altijd nog terughalen, bijv. bij Justitieel onderzoek.

En... de websites die je hebt bezocht beschikken ook over logfiles op hun webserver, en daar is dan ook weer e.e.a. omtrent je surfgedrag aldaar uit op te maken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Voorbeeld "private" browser-instelling:
http://support.mozilla.com/en-US/kb/Private%20Browsing?s=private+browsing&as=s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing