Hoe is het mogelijk om te controleren of derden informatie van mijn PC gehaald hebben?
Ik heb een spysweeper met virusscanner gehad die als extra optie had dat ik op een externe server mijn gegevens kon opslaan. Dat wil ik niet en heb die optie niet geactiveerd. De optie is niet meer zichtbaar en er wordt ook beduidend minder verwijdert dan voorheen.
Vragen worden niet beantwoord door de Amerikaanse leverancier van het pakket.
Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie wat fouten, maar kan de tekst niet meer corrigeren. Dit is bedoeld als algemene vraag of het mogelijk is en dan wel hoe. Wel/niet goed pakket is even niet relevant voor deze vraag.
Toegevoegd na 4 dagen:
Ik gebruik spysweeper van webroot, maar die heeft de laatste 6 maanden niets meer gevonden. Dat vind ik vreemd. Ik heb tussentijds een gratis programma gebruikt dat wel een virus detecteerde en ook moest ik de browser van firefox opnieuw installeren omdat deze niet meer gestart kon worden na die verwijdering.
Ik heb spysweeper van webroot dus een korte periode niet geladen. Maar vrij recent gewoon alles, maar na 2 uur scannen was er helemaal niets gevonden. Dat is toch tenminste verdacht te noemen dat er in 6 maanden niets is gevonden.
Dan hebben zij een optie waarbij een backup van je bestanden kunt maken, maar dat wil ik helemaal niet via hen. Uitleg hierover is niet terug te vinden via de help-functie en ook hun klantenservice geeft geen enkel antwoord op vragen. Alleen het standaard gebeuren waar geen mens aan te pas komt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.