Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een bestand verwijderen die dat niet wilt?

beste, ik heb een programma: pchealth op m,n pc staan. na wat google ben ik er achter gekomen dat dit een virus is. ik heb heb proberen te verwijderen met revouninstaller, maar dat lukt niet. graag hulp!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

run een volledige scan met je huidige virusscanner.
komt pchealth eruit dan laat je 'em opruimen (verwijderen).

geeft de virusscanner geen melding dan kun je overwegen een andere av software opnieuw te laten scannen (er zijn diverse gratis te downloaden op www)

geeft dat ook geen soelaas dan kun je nog een anti malware programma erop loslaten.
geeft dat ook niets dan rest je niets anders dan het filetje te negeren, het lijkt me dan ook geen kwaad te kunnen als av scanners en anti malware het niet detecteren.
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je nog geen Hitman pro gedownload? Dit is een virusscanner die eigenlijk onontbeerlijk is en op de meeste PC's is geïnstalleerd. Hij is gratis ( alleen Hitman pro 3 is shareware) maar werkt perfect. Hij kreeg bij mij de hardnekkigste vira weg. Google maar eens op Hitman pro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Googel naar Unlocker en installeer dit. (is gratis en ook nog nederlands)
14 jaar geleden
Je kunt proberen het bestand te verwijderen, nadat je je PC in de veilige modus hebt opgestart (F8 drukken voordat je het XP-logo ziet bij het opstarten).

Als het bestand in een quarantaine folder staat, heeft de virusscanner het hierin gezet en 'onbereikbaar' gemaakt, zodat het ook niet meer gestart kan worden. (Maar waarschijnlijk wel in de veilige modus).

Lukt dit ook niet, zit er bij malwarebytes een klein progje die het bestand 'unlocked', zodat je het wel kan verwijderen. (Vaak wordt door een virus z'n eigen bestanden open gehouden, zodat je ze niet kan verwijderen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de task manager (control-alt-delete) en beeindig de bewuste process. Daarna kan je het bestand wel verwijderen. Of met Gipo MoveOnBoot kan je hardnekkige bestanden verwijderen.
Als het nog niet lukt, ga naar de site www.hijackthis.nl download het programma daar, maak een log en volg daar de instructies op het forum voor professionele hulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing