Sinds kort lid Facebook. Ongevraagd beveelt Facebook of personen X en Y wellicht goede contacten voor me kunnen zijn? X enY staan in adresboek!
Let wel: Deze personen X en Y etc zijn wel bekenden van me waarmee ik regelmatig e-mail. Deze personen hebben bij navraag GEEN verzoek ingediend om vriend te worden.
Het lijkt er dus op dat Facebook zijn informatie van elders krijgt. Ter informatie nog volgende: recentelijk ontving ikzelf een echte uitnodiging om vriend van iemand te worden. Aangezien ik deze persoon goed kende bevestigde ik deze uitnodiging positief. Per kerende e-mail vernam ik via de Facebook administratie dat het verzoek niet kon worden ingewilligd. Navraag bij de persoon in kwestie via een rechtstreekse e-mail leerde dat volgens haar zeggen Facebook zelfstandig uitnodigingen aan haar COMPLETE mailing list had gestuurd, waarna zij haar account onmiddellijk had opgezegd! Zou Facebook op je computer inbreken of is er een link met gmail? In alle gevallen hadden de personen (ook) een gmail account.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.