Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom werkt de computer zo traag, nu ik een nieuwe virusscanner heb gekocht?

Ik heb een virusscanner gekocht toen ik zag dat ik meer dan 200 virussen op de computer had ben ik daar heel erg van geschrokken. Ik heb er nu eigenlijk een beetje spijt van omdat de virusscanner door mijn huidige protectie; firewall, niet geïdentificeerd kan worden. Ik krijg herhaaldelijk op mijn scherm dat de beveiligde modus is ingeschakeld; dan blokkeert de hele boel en dan werkt de computer supertraag. Bij het vaststellen van de verbindingsproblemen staat er dat de firewall de bestelde scanner niet kent. Wat kan ik het beste doen? vast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
829

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een Windows-PC zonder virusscanner draaien is 100% vragen om problemen. Er zijn notabene ICT'ers die op hun eigen Windows-bak geen virusscanner draaien, omdat ze denken dat ze die wel door voorzichtig te zijn buiten de deur kunnen houden. IJdele hoop - en intussen draait hun PC mooi mee in één of meerdere botnets.

Je PC is eigenlijk niet meer te vertrouwen met al die virussen die er op zaten. Er kan best een rootkit en keylogger achtergebleven zijn. Dat risico moet je als leek zijnde niet nemen.
Je kan de boel het beste opnieuw installeren. Da's een heel karwei als je 't op de juiste manier doet:
-Meerdere backups maken van je documenten en die ook op een andere (schone) PC testen.
-Meerdere partities. Documenten scheiden van je C-partitie.
-Een virusscanner en firewall installeren VOORdat je de netwerkkabel danwel draadloze netwerkverbinding (/internet) in werking stelt. Je moet dus op een schone (andere) PC je virusdefinities en updates van je firewall/virusscanner-software downloaden en die bijv. op een USB-stickje zetten en van daaraf installeren.

Wil je echt van al die flauwekul (kans op virussen) af, dan zal je een ander besturingssysteem moeten nemen: bijv. Ubuntu. Geheel gratis, en je zult andere (gratis) softwarepakketten moeten nemen, en verreweg de meeste games zijn niet geschikt voor Ubuntu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Even de instellingen van je virusscanner wat lager zetten, dan moet hij het zeker doen en je firewall uitschakelen.
Wordt er veel op je muziek gedownload?
Norton bv ziet kleine bestandjes al gauw als virussen.
ik zou daar even naar kijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een bekend probleem is dat twee virusscanners op je computer staan. Dat veroorzaakt vaakt problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me niet voorstelen dat er 200 virussen op je pc zitten maar goed als dat zo is dan wordt het hoog tijd voor een helemaal geformateerd en schone installatie windows
en daarna de virus scanner er weer op
kan je er weer een tijdje tegen
die knoop proberen te ontwarren kost waarschijnlijk meer tijd en frustratie dan lekker opnieuw beginnen
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik kan me niet voorstelen dat er 200 virussen op je pc zitten"
Ach, een tracking cookie wordt ook als malware gezien door een aantal malware/virusscanners.
Maar ik heb wel eens een storende laptop bekeken waarop geen virusscanner stond, zo bleek. Er zaten zo'n 40 verschillende malware componenten op.
capthavoc
13 jaar geleden
tja het kan hard gaan maarre nog even aan de vraag steller zelf welke virus scanner heb je gekocht ?
Eerst een backup maken!!!

Daarna doen wat capthavoc zegt.

ps. welke virusscanner en firewall?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat je malware hebt gekocht, hoe heet die scanner?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is die virusscanner zelf het probleem en had je helemaal geen 200 virussen op je computer. Als je 200 virussen gehad had, had je computer al lang het loodje gelegd en jouw een mooi blauw scherm als reactie gegeven.

Heb je die scanner aangeschaft nadat je een online check gedaan hebt? Dan is de kans groot dat je geen virusscanner gekocht hebt, maar een stukje software dat meer kwaad dan goed doet. Gooi dat ding er onmiddellijk af, als het nog kan, en doe dan wat bij de reacties aangeraden wordt.

Laat er anders eens naar kijken door iemand die er verstand van heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding