Mijn pc werkt niet meer wat nu?
De pc beneden gebruik ik nauwelijks sinds ik een laptop heb, alleen mijn ouders gebruiken hem. Sinds vanmiddag kreeg ik de hele tijd een melding van avg iets over dat C:windows\systeem32\syswow\svchost een generic.19 trojan was of zo, en dat het geblokkeert was. Dus klikte ik het weg. Een minuut later gebeurde hetzelfde en ik begon te denken wat is dit. Dus ik voerde eerste een update uit, en ging toen een volledige systeem scan doen. Hij vond 4 dezelfde trojans en na de scan vroeg avg me of ik de pc nu wilde herstarten. Dat deed ik dus. Maar toen, toen mijn pc startte bleef het bureaublad zwart, maar ik kon nog wel taakbeheer starten, maar verder ook niks, als ik een programma opstart komt er een windows beveiligings melding dat programms niet onveilig zijn en dergelijk. Dus mijn pc was dus onbruikbaar omdat het trojan zich waarschijnlijk al verder verspreid had. Daarna keek ik in taakbeheer en zag dat er een stuk of 10 keer het proces svchost.exe aan het draaien is, heel erg verdacht dus. Ik probeerde nog via een usb stick een nood antivirus te draaien, maar die werd ook al door het systeem geblokkeerd. Dus ik startte de pc opnieuw op en probeerde een systeem herstel naar een datum dat het het nog wel deed. Tevergeefs, het is nu nog erger, als ik het opstart blijft het scherm zwart en kan ik niet eens taakbeheer meer opstarten. Nog enig idee hoe ik mijn pc kan redden, hij is pas 4 maanden oud :S. En er zat geen herstel-cd bij dus :S, Help?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.