Waarom gaan spellen en films langzamer nadat ik een klein poosje speel/kijk?
Ik heb een acer laptop. De Acer Aspire 8930. Indien ik een spel speel. Neem bijvoorbeeld Just Cause 2 gaat hij in het begin mooi soepel. Als ik alleen een klein poosje speel gaat het ineens veel meer stotteren en een stuk langzamer. Het is me opgevallen dat dit rond het moment is dat de fan van mijn CPU harder gaat blazen. Dit hoort toch niet zo te zijn? Ook met Dirt 2 is dit ontiegelijk irritant. Het spel gaat in het begin namelijk mooi soepel. En na een poosje gaat hij te traag om lekker te kunnen spelen, zelfs als ik alle opties op laagst zet.
Hetzelfde valt me op met alles wat ik doe in windows 7. Indien mijn fan harder gaat blazen duurt het slechts een minuut en het desbetreffende programma gaat langzaam. Vooral bij het kijken van HD films is dat erg irritant. Gek genoeg gebeurt het bij HD films langer niet altijd, bijna nooit eerder.
Ook als ik internet gaat mijn fan soms harder blazen, en danineens gaat alles met firefox (Of IE als ik dat op dat moment aan het gebruiken was) langzamer. Ik kan hier echt geen verklaring voor verzinnen. Ik heb overal de zelfde drivers.
De games speel ik momenteel onder Windows XP, maar eerder ook onder windows 7. Ik heb een dualboot gemaakt in de hoop dat de spellen niet meer langzamer zouden gaan bij het gamen.
Het kan niet aan de drivers liggen. Ik heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd én de ouderen. Dit voor de GPU en de CPU kon ik niet echt drivers voor vinden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.