Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je voor TikTok een goede loop van een filmpje?

De filmpjes lopen non stop rond. Begin en het einde zit als een hoepel aan elkaar vast. Zit me alleen af te vragen hoe je zoiets naadloos aan elkaar krijgt.
Dus dat je dat verspringen niet kunt zien. Is dit technisch op te lossen?
Ja het begin en het einde zullen samen moeten vallen als een soort behang.

17 uur geleden
in: Software
Ritsuka
16 uur geleden
Zorgen dat je het midden van een scene knipt en dat als begin en eind zetten. Zo zie ik het vaak.
Thecis
16 uur geleden
Iets met een statief maken zodat je begint met een achtergrond en eindigt met die achtergrond. Hoe statischer de achtergrond, hoe beter de loop.
LeonardN
7 uur geleden
@Oswald kan je een goed voorbeeld geven, van wat je bedoelt? Vaak zie je idd wat Ritsuka, escape (zolang het link-antwoord er nog staat) en ik uitleggen.
Echter zijn er natuurlijk ook van die supervideo-editors die het als kunst hebben verheven om een echte "perfecte" loop te maken waarin er veel meer zit in dingen, zoals Thecis al aangeeft, met het compleet verzinnen van het shot, goed gebruik van statief of dolly of robotarm, relatief weinig bewegende delen. https://www.youtube.com/shorts/JnsrR6ZwnNg
In principe maakt hij ook hier weer gebruik van de scene doorsnijden, en dan het heel goed verbergen van de sprong (die dan dus niet samenvalt met het begin en het einde van de video). Anderzijds kan je vooral zorgen dat de beeldinformatie vooral weinig veranderd.
Dit zal best te doen zijn.
https://www.youtube.com/shorts/7EqsLd6YHy4 Dit is dan nog een mens. Maar als je een draaiende machine zou filmen met een statief, wordt het trucje natuurlijk veel makkelijker dan je een persoon filmt die over een drukke straat loopt.
Gewoon een kwestie van meer dan 1 rondje van een draaiende machine filmen en dan kijken dat het laatste frame hetzelfde oogt als het eerste frame. En ja zoals Oze al aangeeft zijn er tegenwoordig ook AI's die dit kunnen.
Maar dat is met de meeste AI's vrij goed te spotten als je realistisch beeld gebruikt.
Althans dat is in 2025 het geval. Als je dit leest in 2035, zal het overgrote deel van de filmpjes AI zijn en moeilijk van echt te onderscheiden (zolang de content realistisch gezien mogelijk is).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat A.I. dat tegenwoordig perfect voor je kan regelen. Die kan tegenwoordig ook video 'verzinnen' en zo ontbrekende scènes aanvullen. Ik ken alleen geen gratis versie die dat voor je doet. En met adobe premiere heb ik geen ervaring.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
17 uur geleden
Je neem "twee" scenes op. Scene A en scene B.
Scene A knip je in tweeën. A1 en A2
En dan doe je enkel A2-B-A1
Het loopmoment wordt dan automatisch het moment dat A1 weer met A2 samenkomt.
Wel is het zaak dat je A1 en A2 zo knipt dat de zin in geheel A zo is dat de zin logisch is als startpunt MAAR ook logisch is als volledige zin.

Je ziet dus 9 van de 10 maal iets als
A1 En daarom zeg ik altijd; A2 maak van je hart geen moordkuil.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 14 januari 2025 03:39: video
7 uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image