Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik tekstdelen in een PDF zwart maken?

Beste mensen ik moet iemand een pdf toesturen maar hier moet ik stukken uit zwart lakken ivm privacy. Hoe moet ik dit doen? ik gebruik foxit pdf reader

Amadea
een dag geleden
Is het een groot bestand, of gaat het om slechts een paar bladzijden?
Inekez1
een dag geleden
Met een pdf reader kun je niet bewerken. Je kunt de foxit pdf editor gebruiken om de tekst aan te passen.
Amadea
een dag geleden
Toch is het wél mogelijk om aanpassingen te doen, maar dat is vrij omslachtig en is dus niet praktisch als het om een groot bestand gaat.
BonBonvanJohn
2 uur geleden
online zijn vele editors te vinden zoals van Adobe: https://www.adobe.com/nl/acrobat/online/pdf-editor.html
Lukt het niet met de één dan lukt het misschien wel met de ander.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als je PDF-stukken wilt zwart maken, kun je dat meestal doen met een simpele PDF-editor. Veel programma's zoals Adobe Acrobat of online tools bieden de optie om tekst of afbeeldingen te verdoezelen.

Je moet meestal de optie 'Redaction' gebruiken, waarmee je bepaalde delen kunt selecteren en zwart kunt maken. Dit zorgt ervoor dat de informatie niet meer leesbaar is, zelfs niet als iemand de tekst probeert te kopiëren.

Hebben jullie nog andere handige tools of tips voor het zwart maken van PDF's? Deel ze hieronder!
(Lees meer...)
een dag geleden
Ik gebruik daar het gratis programma IrfanView voor. Oorspronkelijk gericht op het bewerken van plaatjes, maar je kunt er ook heel goed PDF's mee bewerken.
(Lees meer...)
Cryofiel
een dag geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image