Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent het getal tussen haakjes bij Microsoft Edge? (zie afbeelding)?

Als ik in de taakbalk (Windows 10) met de rechter muisknop op het icoontje van Microsoft Edge klik, verschijnt onderstaande pop-down. Op de tweede regel van onderen staat tussen haakjes een 7.

Dit getal wordt heel geleidelijk hoger. Denk aan elke paar weken iets hoger dan daarvoor.

Ik verwachtte dat dit het aantal tabs zou zijn, of het aantal ongelezen meldingen. Maar als ik Edge open, zie ik niks.

Wat betekent dit getal?

PS. Ik gebruik Edge niet, maar het icoontje staat standaard in mijn taakbalk.

Picture for question
Cryofiel
3 weken geleden
in: Software
554
TurfGraver
3 weken geleden
Aantal downloads.
Cryofiel
3 weken geleden
Heb ik al naar gekeken. Het downloads-venster is leeg. Er zijn noch lopende, noch voltooide downloads. Daarnaast zou het vreemd zijn als het aantal downloads langzaam oploopt terwijl ik de app niet gebruik.
Thecis
3 weken geleden
Ik meen dat dit ofwel het aantal open schermen (of tabbladen) is óf het aantal instances die runnen (van Egde, maar ik had dit eerder verwacht bij de Task Manager). Je geeft aan dat je Edge niet gebruikt, maar wellicht dat er toch met enige regelmaat links automatisch in geopend worden.
Ritsuka
3 weken geleden
Die van mij staat op 24, heel gek
BonBonvanJohn
3 weken geleden
Dat zijn notificaties maar het schijnt als je notificaties uit hebt staan dan verschijnen er nog steeds getallen. Het is een mysterie wat het exact is. Misschien een bug in Edge.
Cryofiel
3 weken geleden
@Thecis, het aantal open tabbladen/schermen is het niet, want Edge is gesloten, en als ik Edge open zie ik maar één scherm met daarin één tabblad, met daarin de standaard openingspagina. Ik zie dit scherm ook als ik net een herstart van de computer heb uitgevoerd. Dan zijn er dus in de tussentijd geen links geopend.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het getal, dat tussen haakjes staat, zou moeten betekenen, dat Edge meerdere keren aan de taakbalk ik vastgemaakt. Ik ben het met je eens, dat dit vreemd is omdat je nooit met Edge werkt.
Op het Microsoft Forum is er een item, dat hierover gaat en in de reacties staat ook beschreven hoe je dit kunt oplossen. De link naar de pagina heb ik als bron toegevoegd.
(Lees meer...)
3 weken geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding