Hoe stel ik de ftp-server in bij me S3 Ultra?

Ik weet niet wat mijn ftp gebruikersnaam en wachtwoord zijn Ik wou via wi-fi bestanden van mijn telefoon kopiëren naar externe harde schijf via de kabel is voor mij geen optie ga ik niet mee
Ik heb hem Windows 10 pc die zit aangesloten via de kabel op de router en via dezelfde router is mijn telefoon verbonden via wi-fi 5 gHz

een dag geleden
in: Software
LeonardN
een dag geleden
Wellicht is het makkelijker als je eerst even uitlegt in volzinnen wat je wil.
Wi-Fi-bestanden bestaan niet. Wi-Fi betekent draadloos internet/netwerk. Via een FTP-server werken kan, maar is een wat vreemde omslachtige methode, daarnaast zal je daar wat andere apparatuur voor nodig hebben. Je springt zelf naar conclusies. En vernauwt daarmee je vraag. Dus leg eerst eens uit:
1. Welke apparatuur spreek je over?
2. Welke aansluitingen hebben die apparaten?
(S3 ultra?! bedoel je een Samsung Galaxy S23 Ultra, de extrerne schijf heeft een USB3/USB-C aansluiting? Heb je een laptop?)
3. Wat wil je precies berijken. "harde schijf via de kabel is voor mij geen optie ga ik niet mee"
Want?
Je spreekt niet over een laptop, desktop of "router met FTP/extHDD mogelijkheid" oid dus hoe je dan bij FTP komt is me niet duidelijk.
Mulder
een dag geleden
Ik heb een Windows 10 PC desktop Ik heb een USB3 aansluiting op me pc
Mulder
een dag geleden
Mijn pc zit aangesloten op de router via kabel en mijn telefoon op wi-fi 5gh
LeonardN
een dag geleden
Dan is de meest voor de hand liggende optie om zowel de externe harde schijf als de smartphone op je PC aan te sluiten via USB. Als het goed is wordt je telefoon dan ook gezien als een soort harde schijf en kan je de bestanden van de telefoon overgooien van je telefoon naar HDD.
Je moet wel even uitvogelen waar de bestanden op je telefoon zich bevinden.
Vaak moet je ook even aangeven op je telefoon dat je wil dat de PC je telefoon kan inzien. Maar goed, pak dus twee USB-kabels, het liefst met USB-3 (dus met blauwe aansluiting) en sluit alles aan.
En geeft dan maar aan waar je strandt.
Je moet dus steeds werken vanuit Windows met deze methode.
Dus na het aansluiten open je de bestanden verkenner in Windows (het gele mapje), en dan zie je of de HDD en de telefoon als externe opslag beschikbaar zijn. Kan je iets zeggen over de bestanden? Zijn het foto's? Gemaakt met het toestel zelf?

Antwoorden (1)

Over het algemeen draait je telefoon als FTP-server en is de PC de client. Het te gebruiken user-ID en wachtwoord stel je zelf in, in de app van de FTP-server (in de instellingen van de app op je telefoon, dus.)

In de app die ik zelf gebruik, WiFi FTP Server (zie link in bron) is er reeds een standaard user-id en wachtwoord aanwezig. 'android' en 'android'. Dat toon hij ook op het scherm.

Maar het is nog net even wat complexer dan dat. In de FTP-server app kun je wellicht ook instellen dat de betreffende user anoniem ('Anonymous') mag zijn. Dan kun je dat op je PC bij de FTP-client ook als zodanig instellen. Dan is er geen wachtwoord nodig. (En kan iedereen dus vrij inloggen ! Wees voorzichtig daarmee !)

Dan hebben we nog te maken met 'ftp' en 'sftp'. Dat is het protocol wat gebruikt wordt. Dat moet op de server en de cliënt gelijk zijn. (zie instellingen bij de verbinding). Beide werken, maar sftp is veiliger.
De laatste instelling is de poort. Ook die moet bij beide gelijk zijn. Bij het sftp-protocol is dat meestal poort 22.

Er zijn nog wat meer instellingen, maar meestal zijn de vuistregel dat die óf gelijk moeten zijn tussen server en cliënt, óf de default waarden volstaan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
19 uur geleden