Hoe stel ik de ftp-server in bij me S3 Ultra?
Ik weet niet wat mijn ftp gebruikersnaam en wachtwoord zijn Ik wou via wi-fi bestanden van mijn telefoon kopiëren naar externe harde schijf via de kabel is voor mij geen optie ga ik niet mee
Ik heb hem Windows 10 pc die zit aangesloten via de kabel op de router en via dezelfde router is mijn telefoon verbonden via wi-fi 5 gHz
Wi-Fi-bestanden bestaan niet. Wi-Fi betekent draadloos internet/netwerk. Via een FTP-server werken kan, maar is een wat vreemde omslachtige methode, daarnaast zal je daar wat andere apparatuur voor nodig hebben. Je springt zelf naar conclusies. En vernauwt daarmee je vraag. Dus leg eerst eens uit:
1. Welke apparatuur spreek je over?
2. Welke aansluitingen hebben die apparaten?
(S3 ultra?! bedoel je een Samsung Galaxy S23 Ultra, de extrerne schijf heeft een USB3/USB-C aansluiting? Heb je een laptop?)
3. Wat wil je precies berijken. "harde schijf via de kabel is voor mij geen optie ga ik niet mee"
Want?
Je spreekt niet over een laptop, desktop of "router met FTP/extHDD mogelijkheid" oid dus hoe je dan bij FTP komt is me niet duidelijk.
Je moet wel even uitvogelen waar de bestanden op je telefoon zich bevinden.
Vaak moet je ook even aangeven op je telefoon dat je wil dat de PC je telefoon kan inzien. Maar goed, pak dus twee USB-kabels, het liefst met USB-3 (dus met blauwe aansluiting) en sluit alles aan.
En geeft dan maar aan waar je strandt.
Je moet dus steeds werken vanuit Windows met deze methode.
Dus na het aansluiten open je de bestanden verkenner in Windows (het gele mapje), en dan zie je of de HDD en de telefoon als externe opslag beschikbaar zijn. Kan je iets zeggen over de bestanden? Zijn het foto's? Gemaakt met het toestel zelf?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.