Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het scherm van mijn tablet automatisch laten draaien.?

Bij de meeste items draait het beeld als de Tablet rechtop of plat ligt. Facebook niet die blijft : vastgeplakt : Wat zeer ergelijk is omdat het stroom kabel dan aan de onderkant zit bij het opladen. Hoe krijg ik het ronddraaien weer origineel kantelen maar dan ook alle APPS.

een maand geleden
in: Software
849
Ritsuka
een maand geleden
Bij andere apps werkt het draaien wel? Dan ligt het gewoon aan de Facebook app, sommige apps hebben geen kantel optie.
Thecis
een maand geleden
Welke tablet heeft u?
Bij veel tablets (zoals Samsung) kunt u aan de bovenkant een menu naar beneden trekken. Als u dit doet, zijn er opties beschikbaar (zoals wifi / bluetooth) waaronder de automatisch kantelen/draaien.
Inekez1
een maand geleden
Voor de batterij van je tablet is het sowieso beter om m niet te gebruiken tijdens het opladen. Dus eerst (half) opladen, dan stekker eruit en dan op facebook of andere dingen doen. Is je accu bijna leeg tijdens gebruik van facebook, dan is het misschien ook voor jezelf beter om de tablet weg te leggen aan de oplader en even iets anders te gaan doen...
Jakob
een maand geleden
Dank u allen. Opladen 80% Ritsuka het heeft altijd gedaan, dit jaar kwam het probleem. Een keer knop automatisch draaien langer ingedrukt toen ging het even goed. Nu weer prut. Het vervelendste is de tablet op een standaard als het bij geladen moet worden komt de stekkertje onder druk te staan. Dank u allen.
LeonardN
een maand geleden
@Inekez1 Bron voor wat je claimt? https://www.scosche.com/blog/post/phone-usage-while-charging-potential-effects Google vertaald:
"
Veelvoorkomende misvattingen over het opladen van telefoons Er zijn verschillende misvattingen over het opladen van telefoons die tot verwarring bij gebruikers hebben geleid. Een veelvoorkomende misvatting is dat het gebruik van uw telefoon tijdens het opladen de batterij kan beschadigen of veiligheidsrisico's met zich mee kan brengen. Er is echter geen wetenschappelijk bewijs om deze beweringen te ondersteunen. Moderne smartphones zijn ontworpen om gelijktijdig opladen en gebruik aan te kunnen zonder significante negatieve effecten.
" @Jakob
Lijkt erop dat veel mensen dit probleem ervaren.
Er zijn in deze draad mensen die de oplossing denken te hebben.
https://www.reddit.com/r/facebook/comments/11hhi7t/as_of_today_the_facebook_app_wont_autorotate_for/ ((Settings > Advanced features > Labs > Show apps in landscape > Look for Facebook and turn on “Full Screen”))

VERTAALD (maar weet niet of dat klopt):
Instellingen > Geavanceerde functies > Labs > Apps in landschap weergeven > Zoek naar Facebook en schakel 'Volledig scherm' in
Amadea
een maand geleden
Een tablet is geen smartphone; je kunt er niet mee telefoneren.
LeonardN
een maand geleden
@Amadea Op wie of wat reageer je?
A. Voor de vraag is het vrijwel irrelevant of we een tablet of een smartphone bespreken. Het besturingssysteem is vaak relevanter. iOS of Android zogezegd
B. Niemand behalve jij spreekt over telefoneren. Of ik mis wat.
C. Zie de link hieronder: (je kan wel bellen met je tablet) https://www.youtube.com/watch?v=8Y5XWjtUv4A
Inekez1
een maand geleden
https://www.consumentenbond.nl/tablet/accutips Ik heb niet gezegd dat het gevaarlijk zou zijn. Maar je accu gaat gewoon langer mee als je m goed behandelt.
LeonardN
een maand geleden
@Inekez1
Verdikkie, heb ik weer om een bron gevraagd ipv om een onderzoek/wetenschappelijke bron natuurlijk. (ik kan ook al weer 2 bronnen geven die het als onjuist/fabel bestempelen, maar kan geen enkel onderzoek vinden dat het bevestigt of ontkent). Tja de tip (1.) van de consumentenbond zie ik vaker. Ik weet niet waar deze vandaan komt. En er zwerven zoveel fabels rond over wat juist accugebruik is dat het altijd lastig in te schatten is wat nu klopt. En vooral bij welke type accu exact. "Ik heb niet gezegd dat het gevaarlijk zou zijn."
Ik heb ook niet gezegd dat jij zei dat het gevaarlijk was. Je hebt in het midden gelaten waarom het beter zou zijn en de link die ik geeft stelt
"Moderne smartphones zijn ontworpen om gelijktijdig opladen en gebruik aan te kunnen zonder significante negatieve effecten." Sneller ontladen zou ik ook als een negatief effect beschouwen.
Thecis
een maand geleden
@LeonardN
Puur op de vraag over telefoon en tablet, de vraag gaat over een tablet, jouw quote ging over (smart)phones. Vandaar de opmerking van Amadea. Overigens maakt een tablet of telefoon niet uit. De techniek is hetzelfde en de apparaten komen overeen in warmteontwikkeling en warmte afdracht (de verschillen zijn verwaarloosbaar wat betreft opladen). De tafel let heeft oha een grotere capaciteit accu waardoor hetvaak wat langer duurt om op te laden.
VraagAntwoord66
een maand geleden
Facebook ondersteunt alleen portrait mode en niet landscape
Jakob
een maand geleden
Niemand heeft een antwoordt waar ik iets mee kan doen. Te éérste het was een prima tablet. Plotseling ging het niet meer kantelen en ja startpagina kun je bovenin naar beneden trekken dan zie je een item waar je automatich het beeld kunt laten draaien. Altijd goed gegaan. Soms om iets te lezen ga je de tablet op de lange zijkant leggen. Tot nu, heden U raad het al NIETS nada noppes.
Thecis
een maand geleden
@Jakob,
We proberen te helpen, maar we zijn geen alleskunners (en soms raken we een tikkie off-topic). Het feit dat niets helpt, ligt buiten onze invloedsfeer. Het zou ook kunnen dat de tablet kapot is (of de sensor die kanteling registreert). Ik vind het jammer om te horen dat niets helpt. Ik vind het ook jammer om te horen dat het lijkt alsof ons verweten wordt dat we het niet voor u kunnen oplossen. Maar die impressie kan ook mijn beoordelingsfput zijn. In ieder geval veel succes verder. Ik hoop dat u een oplossing vindt. Mocht u inderdaad de oplossing gevonden hebben, laat het ons weten dat we wellicht iemand in de toekomst er mee kunnen helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding