Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je in Excel de decimalen standaard weghalen?

Stel je wilt bedragen invoeren in excel onder de noemer 'financieel'. Bij 'financieel' wordt standaard twee decimalen ingevuld. Je kunt deze per cel op nul decimalen zetten maar is het ook mogelijk om deze standaard op nul te zetten, zodat je per heel getal van bijvoorbeeld € 100 niet standaard € 100,00 krijgt maar gewoon € 100 zonder dat per cel aan te passen.
Het gaat hierbij wel specifiek om de standaard weergegeven knop 'financieel', die alleen aangetoetst hoeft te worden bij intoetsen bij 'standaard'.

Ik hoop dat het duidelijk is....

een dag geleden
in: Software
371

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is vrij simpel:
Klik op de letter bovenaan de kolom waarin je Financieel hebt staan. Klik dan met de rechter muisknop op die letter en kies voor Celeigenschappen. Als het goed is staat hier Getal, categorie Financieel.
Zet rechts daarnaast Decimalen op 0.
Klik op OK.
Nu geldt die eigenschap voor de gehele kolom.
. . .
Het antwoord is dus: Ja.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 17 september 2024 19:11: tekst
Amadea
een dag geleden
Thecis
een dag geleden
Maar zodra je wederom op de knop "financieel" drukt, moet je dit weer opnieuw instellen. Ik denk dat Erotisi bedoelt dat je de eigenschappen / instellingen van de knop aan past. Ik ben zelf ook wel benieuwd of dat kan.
erotisi
een dag geleden
Inderdaad thecis dat bedoel ik

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding