Kun je in Excel de decimalen standaard weghalen?

Stel je wilt bedragen invoeren in excel onder de noemer 'financieel'. Bij 'financieel' wordt standaard twee decimalen ingevuld. Je kunt deze per cel op nul decimalen zetten maar is het ook mogelijk om deze standaard op nul te zetten, zodat je per heel getal van bijvoorbeeld € 100 niet standaard € 100,00 krijgt maar gewoon € 100 zonder dat per cel aan te passen.
Het gaat hierbij wel specifiek om de standaard weergegeven knop 'financieel', die alleen aangetoetst hoeft te worden bij intoetsen bij 'standaard'.

Ik hoop dat het duidelijk is....

een dag geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Dat is vrij simpel:
Klik op de letter bovenaan de kolom waarin je Financieel hebt staan. Klik dan met de rechter muisknop op die letter en kies voor Celeigenschappen. Als het goed is staat hier Getal, categorie Financieel.
Zet rechts daarnaast Decimalen op 0.
Klik op OK.
Nu geldt die eigenschap voor de gehele kolom.
. . .
Het antwoord is dus: Ja.
Toegevoegd op 17 september 2024 19:11: tekst
Amadea
een dag geleden
Thecis
een dag geleden
Maar zodra je wederom op de knop "financieel" drukt, moet je dit weer opnieuw instellen. Ik denk dat Erotisi bedoelt dat je de eigenschappen / instellingen van de knop aan past. Ik ben zelf ook wel benieuwd of dat kan.
erotisi
een dag geleden
Inderdaad thecis dat bedoel ik