Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik geen zip-files meer kan openen?

wat vroeger wel lukte kan nu niet meer, raar maar waar. ik gebruik windows 11

4 maanden geleden
in: Software
2.5K
fremar
4 maanden geleden
Vroeger? was dat ook al W11?
samaiphon
4 maanden geleden
daar geef ik zelfs geen antwoord op
tinus1969
4 maanden geleden
@samaiphon, maar dat is wel de relevante vraag. Sinds wanneer kun je geen Zip files meer openen; wat is er tegelijkertijd veranderd? Of is er niest veranderd?
samaiphon
4 maanden geleden
een paar maanden geleden lukte dat nog wel maar vandaag niet meer
samaiphon
4 maanden geleden
zou systeemherstel dat kunnen oplossen?
LeonardN
4 maanden geleden
@samaiphon
Dat is gewoon een relevante vraag. Het kan dat je de eerste tijd na het installeren van Windows 11 prima ZIP-files kon openen en de laatste tijd niet meer. Het kan ook dat je sinds dat je van Windows 10 over bent gegaan het niet meer kan. Windows kan al tijden ZIP's zo openen en uitpakken dus dat is vreemd. Is het echt ZIP en niet bijvoorbeeld 7z? https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hulp-zip-tip-windows-verkenner-voor-uitpakken-unzip
samaiphon
4 maanden geleden
ik krijg soms meerdere videos en die zou ik dan beter openen als zip-files maar dat lukt niet meer
LeonardN
4 maanden geleden
Dus je ziet een ZIPfile meerderevideos.zip En als je daarop dubbelklikt dan gebeurt er wat?
samaiphon
4 maanden geleden
dan krijg ik bericht dat die file niet kan geopend worden
samaiphon
4 maanden geleden
ik heb al een tijd problemen om bestanden te openen zo ook met foto's die ik alleen met Widows Media Player kan openen en niet alleen met de video's
.
ronron1212
4 maanden geleden
Klik eens met je rechtermuisknop op het bestand dan kun je kiezen waarmee je het wilt openen
samaiphon
4 maanden geleden
heb ik al gedaan maar veel keuze heb ik niet
LeonardN
4 maanden geleden
staat er dan de optie tussen pak alles uit?
Heb je meerdere zipfiles geprobeerd?
Het kan weleens dat een zipfile beschadigd is.
ronron1212
4 maanden geleden
Daar staat kiezen met andere app of open microsoft store
LeonardN
4 maanden geleden
@ronron1212
Wat probeer je te zeggen en tegen wie.
Kiezen met andere app en
Open MS Store
zijn opties die je krijgt als je "Openen Met" doet.
Maar je wil UITPAKKEN met zipfiles. @samai
Ziet het bestand er wel uit als een ZIPfile?
Dus het mapicoon met een rits Zo dus: https://www.shutterstock.com/image-vector/zip-folder-icon-my-computer-260nw-2001379178.jpg
ronron1212
4 maanden geleden
@LeonardN aan wie denk je. Je kunt daar kiezen voor verschillende progamma's enz het is even zoeken. Maar ik weet niet wat je nu weer van me wilt.
LeonardN
4 maanden geleden
Ahh je hebt het over het openen van een video of fotobestand en NIET over het openen van ZIPfiles. Maar nu snap ik wat je duidelijk wil maken. @Samaiphon
ALS je een bestand zoals een foto of video wil openen met een ander programma, dan kan klik je met rechtermuis op dat bestand en dan klik je op
"openen met"
Daar kies je dan het programma waarmee je het bestand wil openen. Als je dat met elk bestand van dat type (extensie) wil doen, kies dan die optie. Zodat een volgende maal je het direct met dat programma opent.
ronron1212
4 maanden geleden
@LeonardN gelukkig dat je het begrijpt. Het klopt namelijk wt ik zeg.
samaiphon
4 maanden geleden
LeonardN ik heb je raad gevolgd en ik had vroeger al een programma daarvoor gedownload dus ik wacht af tot ik nog eens een zip-file krijg om uit te proberen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding