Hoe kan ik de optie 'bureaublad' toevoegen aan Finder?

Ik had op mijn computer altijd de optie om 'bureaublad' te zien in deze lijst, maar ineens is deze verdwenen. Hoe kan ik deze weer toevoegen?

Picture for question
een week geleden
in: Software
Inekez1
een week geleden
Bij mij staat bureaublad onder iCloud. Maar dat waarschijnlijk alleen als je hebt ingesteld dat je bureaublad met iCloud wilt delen. Om in te stellen wat wel en niet zichtbaar is in die lijstjes (favorieten, icloud, locaties, tags) ga je naar Finder > instellingen > navigatiekolom. Dus je zit in Finder, klikt linksboven op vetgedrukt Finder (naast het appeltje), in het uitklapmenu op instellingen en dan selecteer je navigatiekolom. Dan kun je aan en uit vinken wat je zichtbaar wil hebben. Als het goed is staat daar ook bureaublad bij.

Antwoorden (1)

De optie 'Bureaublad' toevoegen aan Finder in macOS is heel eenvoudig:
1. Open Finder:
* Klik op het Finder-pictogram in het Dock (de balk onderaan je scherm).
* Je kunt Finder ook openen door op het Finder-menu te klikken in de linkerbovenhoek van je scherm en vervolgens "Finder" te selecteren.
2. Ga naar 'Voorkeuren':
* Klik op het Finder-menu in de linkerbovenhoek van je scherm.
* Selecteer "Voorkeuren" in het keuzemenu.
3. Kies 'Navigatiekolom':
* In het venster 'Voorkeuren' dat verschijnt, klik je op het tabblad "Navigatiekolom".
4. Vink 'Bureaublad' aan:
* In de lijst met items onder "Favorieten" vink je het selectievakje aan naast "Bureaublad".
5. Sluit het venster 'Voorkeuren':
* Klik op de blauwe knop met de tekst "Sluiten" in de rechteronderhoek van het venster 'Voorkeuren'.
De optie 'Bureaublad' zou nu weer zichtbaar moeten zijn in de linkerkolom van Finder.
Extra tips:
* Je kunt de volgorde van de items in de navigatiekolom wijzigen door ze te slepen.
* Je kunt items toevoegen aan of verwijderen uit de navigatiekolom door ze naar de lijst te slepen of eruit te slepen.
* Je kunt de navigatiekolom verbergen of tonen door op het pijlpictogram linksboven in het Finder-venster te klikken.
Ik hoop dat dit helpt!
22 uur geleden