Kan je een abonnement programmeren op een html webpagina?
Ik heb een webpagina geprogrammeerd in HTML code in Visual Studio Code. Nu wil ik dat deze webpagina alleen voor de webpaginabezoekers toegankelijk is die een abonnement hebben afgesloten. Is dit mogelijk om op de webpagina toe te voegen? Alvast bedankt.
Met alleen html (en javascript) ga je het niet makkelijk redden.
Je hebt het over lokale opslag.
Ik begrijp nog steeds niet wat die locatie is. Je harde schijf? In een ander topic gaf je aan niet met een database te werken. Voor WordPress is volgens mij een database nodig. Voor een praktisch inlogsysteem is een database ook het meest geschikt.
Waar werk je nu mee? WordPress? Codeer je zelf (stond in andere vraag)?
Kies voor een database. Dat maakt het zoveel makkelijker. En waarschijnlijk zijn er online al kant en klare oplossingen ipv zelf code schrijven. Zeker als je WordPress gebruikt, zullen er plugins zijn.
Toen ik het aan Bard van Google vroeg om hier code voor te maken voor een betaling kwam dit eruit.
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>Betaling</title>
</head>
<body>
<form action="https://www.example.com/betaling/" method="post">
<input type="hidden" name="amount" value="10.00">
<input type="hidden" name="description" value="Testbetaling">
<input type="submit" value="Betalen">
</form>
</body>
</html>
Wees voorzichtig met de code. Meer informatie
Deze code creëert een eenvoudig formulier met twee verborgen velden: "amount" en "description". Het veld "amount" bevat het bedrag van de betaling, in dit geval €10,00. Het veld "description" bevat een beschrijving van de betaling, in dit geval "Testbetaling". Wanneer een gebruiker op de knop "Betalen" klikt, wordt het formulier verzonden naar de URL die is gespecificeerd in het action-attribuut van het formulier. Deze URL verwijst naar een PHP-script dat de betaling verwerkt. Het PHP-script voor het verwerken van d
<?php // Controleer of de gebruiker is ingelogd
if (!isset($_SESSION['user'])) {
header("Location: login.php");
exit();
} // Haal de gegevens uit het formulier
$amount = $_POST['amount'];
$description = $_POST['description']; // Maak een verbinding met de bank
$gateway = new \IdealCheckout\Gateway(); // Voer de betaling uit
$response = $gateway->charge($amount, $description); // Controleer het resultaat van de betaling
if ($response->isSuccessful()) {
// Betaling is gelukt
echo "De betaling is gelukt!";
} else {
// Betaling is mislukt
echo "De betaling is mislukt: " . $response->getMessage();
} ?>
Wees voorzichtig met de code. Meer informatie
Dit script controleert eerst of de gebruiker is ingelogd. Als de gebruiker niet is ingelogd, wordt de gebruiker doorgestuurd naar de login-pagina. Vervolgens haalt het script de gegevens uit het formulier. Het bedrag van de betaling wordt opgehaald uit
Maak gewoon een website met WordPress. Wijst zich (bijna) vanzelf.
En dat lijkt me niet zo'n geschikte bron. Er is (veel) meer voor nodig om een veilige website te maken, zeker als er persoonsgegevens in het spel zijn. Het veld met amount mag dan volgens Bard en jou verborgen zijn, iedereen kan het in de broncode opvragen. En daar aanpassen als je een beetje handig bent. En dan wordt het bedrag aangepast naar 0.01, zonder dat je dat ergens checkt. Uit eerdere code heb ik nog niet gezien/begrepen dat je met $_SESSIONS werkt. Daar zul je dus ook nog naar moeten kijken / je in moeten verdiepen. Als je met persoonsgegevens gaat werken, houd rekening met de AVG.
Wordpress.org webpagina programmeren in programmeertaal? En kan je een webshop in Wordpress.org maken waarbij ook de gebruikers/abonnees van mijn website producten/artikelen kunnen verkopen. En dat dit product uit de webshop verdwijnt wanneer deze is aangekocht. Is dit mogelijk bijvoorbeeld met plug-ins? Alvast bedankt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.