Hoe kan ik webpagina gegevens van webpagina bezoekers in mijn lokale opslag zetten?
Ik heb een door mij gecodeerde webpagina online/openbaar staan met een naam invulvakje en een knop Opslaan en een knop Verversen. Ik heb nu dat als de webpagina bezoeker zijn naam in het naam invulvakje invoert en op de knop Opslaan klikt dat deze naam/tekst word opgeslagen in de lokale opslag van de website bezoeker. Als de gebruiker vervolgens de webpagina Ververst (niet door mij gecodeerde knop) dan verdwijnt de tekst/naam in het invulvakje en als de gebruiker vervolgens op de knop Verversen (door mij gecodeerde knop) klikt dan staat de opgeslagen naam/tekst er weer, omdat deze in de lokale opslag van de webpagina bezoeker is opgeslagen. Nu wil ik dat deze gegevens dus de naam/tekst in dit geval niet op de lokale opslag van de webpagina bezoeker word opgeslagen maar bij mij (de website beheerder) in de lokale opslag/harde schijven en dat als de gebruiker op de knop verversen (door mij gecodeerde knop) klikt dat de gegevens dus de naam/tekst in dit geval dan weer uit mijn lokale opslag/wat de harde schijven moeten worden naar de websitepagina van de bezoeker gaat en in het invulvakje/typevakje voor de naam/tekst komt te staan. Hoe doe ik dit? Alvast bedankt.
Daarnaast, hoe zou de lokale opslag moeten weten welk gebruiker er ingevuld moet worden (zonder gebruik te maken van "webpagina bezoeker")?
https://www.frevvo.com/blog/save-data-from-html-form-to-database/
Om daar weer data weg te halen zal de zoek moeten weten waar het naar moet zoeken.
Wat als iemand nog niet in de DB staat?
Elk welk pk wordt naar DB gestuurd voor de quiry?
<html lang="en">
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>Invulvak</title>
</head>
<body>
<input type="text" id="name">
<button onclick="onRefresh()">Ververs</button>
<button onclick="onSave()">Opslaan</button> <script>
function onload() {
// Haal de waarde van het tekstvak op
var name = document.getElementById("name").value; // Sla de waarde van het tekstvak op in de lokale opslag
localStorage.setItem("name", name);
} function onRefresh() {
// Haal de waarde van het tekstvak op uit de lokale opslag
var name = localStorage.getItem("name"); // Stel de waarde van het tekstvak in op de opgehaalde waarde
document.getElementById("name").value = name;
} function onSave() {
// Haal de waarde van het tekstvak op
var name = document.getElementById("name").value; // Sla de waarde van het tekstvak op in de lokale opslag
localStorage.setItem("name", name);
}
</script>
</body>
</html> dit is mijn code.
Deze script communiceert niet met de webserver maar draait op de browser van de gebruiker.
De gegevens worden ook in de geheugen van de computer van de gebruiker opgeslagen.
De code lijkt me overigens meer op javascript dan java.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.