Hoe speel ik w95 games als rayman onder windows 10?

De installatie cd's melden altijd dat het programma niet onder W10 gedraaid kan worden.
Ik heb al een VM gemaakt met W98 -> geen succes, met XP -> geen succes.
Het zou leuk zijn als ik deze spelen (ook Lemmings for Windows) weer aan de praat kreeg.

een jaar geleden
in: Software
1.3K
Ritsuka
een jaar geleden
Kijk eens of ze op Good Old Games verkrijgbaar zijn.
www.gog.com

Het beste antwoord

Open het geavanceerde opstartmenu door Shift ingedrukt te houden terwijl u op Opnieuw opstarten klikt. Selecteer Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen. Druk op Opnieuw opstarten. Selecteer 7, schakel het afdwingen van stuurprogrammahandtekening uit. Druk op Enter om uw systeem op te starten.
Zet het spel op compabiliteitsmode “Windows 95”

Of probeer Nglide.
https://www.pcgamer.com/how-to-run-old-games-on-windows-10/
http://www.zeus-software.com/downloads/nglide

Virtualbox
Vergeet niet om VT-x/AMD-V-activering bij systeemversnelling uit te schakelen om systeemfouten te voorkomen bij het installeren van Windows 98.
.
Misschien werkt het hiermee:
https://nl.hardware.info/nieuws/83034/draai-de-klok-27-jaar-terug-en-draai-windows-95-als-app-op-zowat-ieder-platform
SimonV
een jaar geleden
Arjo
een jaar geleden
Dankjewel. Ik ga dit proberen.

Andere antwoorden (1)

De beste optie die ik afgelopen maand heb gezien, is PCem:
https://pcem-emulator.co.uk/
Vergt echter wel wat kennis van vroeger.

In tegenstelling tot virtualbox, is dit een echte emulator, geen hypervisor.
Je stelt in feite in welke hardware je wil gebruiken. Bijvoorbeeld een Pentium-90 met 32MB ram, S3 videokaart, eventueel 3DFX kaart, en een Soundblaster AWE32. Je moet dan wel even de bios voor het gekozen moederbord zoeken, want die mag de emulator niet bijleveren. Maar deze zijn meestal nog te downloaden bij de fabrikant.

Als dat allemaal werkt, dan heb je in feite een machine die echt uit die tijd stamt. Je moet dus de bios nog instellen, opstart diskette maken, harddisk formatteren en Windows installeren. Maar dan werkt alles op de hardware die je toen ook had.

Je kunt dan allemaal verschillende machines uit verschillende tijden maken. Ik heb een 286 machine gemaakt, een 486, een Pentium 90 voor Windows 95, en een Pentium 2-350 met Voodoo 2 kaart. Zo kan ik eigenlijk alle oude games van vroeger spelen, op de machine waar ik het ook op gespeeld had.

Je draait dan ook echt Dos of Windows, en niet in compatibiliteitsmodus.
een jaar geleden
Arjo
een jaar geleden
Fijn. Dankjewel. Weer iets om te proberen.