Hoe kan het dat mijn whatsapp foto's wazig zijn en wel op mijn SD kaart staan?
Ik heb een nieuwe telefoon (Motorole One Vision) en daarop Whatsapp geïnstalleerd en een backup geplaatst. Nu valt het me op dat ik foto's ontvang en deze gewoon scherp zijn. Een dag later zijn ze wazig en kan ik ze niet meer via Whatsapp openen. Ze staan wel bij mijn Google foto's, maar niet in Whatsapp. Als ik mijn telefoon aan de laptop koppel, zie ik dat er alleen een SD kaart is. Het interne geheugen is daaraan gekoppeld. Dat is anders dan mijn vorige telefoon, waar ik een SD kaart en apart intern geheugen had. Als ik de Whatsapp map open, geeft hij bij de betreffende foto's aan dat de bestandsindeling niet wordt ondersteund. Dit zijn zowel JPEG als JPG bestanden.
Ik heb Whatsapp al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb zelf het idee dat er iets fout gaat met het opslaan van de foto's in de juiste map, omdat dit voorheen op het interne geheugen was. Zou ik dan mijn telefoon opnieuw moeten installeren en de SD kaart als extra geheugen moeten gebruiken ipv formatteren en toevoegen aan intern geheugen?
Ik heb net wat getest en het is me onduidelijk wanneer de foto's verwijderd worden van mijn apparaat. In ieder geval niet na het maken van een handmatige backup. Morgen maar proberen om mijn sd kaart als extern geheugen te gebruiken, ik snap jouw advies wel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.