Kun je een zonder onderwerp verzonden mail met door jou zelf toegevoegd onderwerp opslaan?

Af en toe ontvang ik een e-mail, met daarin te bewaren informatie, waarbij het onderwerpsveld blanco is. Dat mailtje is daardoor heel lastig terug te vinden. Bestaat er een mogelijkheid om zelf dat onderwerp in te vullen voordat je 'm opslaat? Zo ja, hoe doe je dat dan? Er staat nu "(Geen onderwerp)" als naam van dat bericht. Ik denk dat het niet uitmaakt wat voor mailprogramma er gebruikt wordt maar dat het bij allemaal op vergelijkbare wijze werkt.
. . .
Het moge duidelijk zijn dat ik een rechtstreekse oplossing zoek. Dat het met een omweg luikt is mij bekend, maar de wens is om het eenvoudiger te doen.
luikt = lukt

Amadea
4 jaar geleden
in: Software
3.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Naar je eigen email mailen met onderwerp
ronron1212
4 jaar geleden
Al geprobeerd?
MarBet
4 jaar geleden
Zo los ik dat inderdaad ook op. Doorsturen naar jezelf met onderwerp, evt in onderwerpregel ook de naam van oorspronkelijke verzender toevoegen.
ronron1212
4 jaar geleden
Ja @Marbet dat is het ook maar de vraagstelster reageert niet dus dan maar niet he.

Antwoorden (1)

Open de betreffende mail.
Klik met de muis in het onderwerp.
Voeg je onderwerp toe.
Werkt in ieder geval bij Em Client en Outlook.
(Bij Outlook na de bewerking op ‘Bewaren’ drukken).
Gmail: open in de Gmail-webinterface het vervolgkeuzemenu naast de naam van de ontvanger en selecteer ‘Onderwerp bewerken’.
Voor Thunderbird is er een speciale add-on:
https://addons.thunderbird.net/en-US/thunderbird/addon/edit-email-subject/
In Windows Live Mail kun je zo een onderwerp toevoegen:
https://www.lifewire.com/edit-received-email-subject-outlook-1173486
SimonV
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Die opties werken alleen als je de mail zou doorsturen. Maar een reeds ontvangen bericht kan niet bewerkt worden.
ronron1212
4 jaar geleden
Maar kan wel weer aan je zelf doorsturen en daar dan een onderwerp aan toevoegen.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Wat Simon zegt klopt; in ieder geval in Outlook kun je het onderwerp van een mail aanpassen, dan opslaan. Ik doe dat dagelijks.
SimonV
4 jaar geleden
Bij mij werkt de add-on van Firefox wel.
Rechtermuisklik op een mail in het overzicht en kies Edit Mail Subject.
SimonV
4 jaar geleden
“Ik denk dat het niet uitmaakt wat voor mailprogramma er gebruikt wordt”: dat blijkt dus wel het geval.
Ik heb gisteren al oplossingen voor Outlook, EmClient, Gmail en Thunderbird gegeven. Kun je zeggen bij welke programma het bij jou niet werkt?
Amadea
4 jaar geleden
Hoe heet die Firefox add-on? Ik zie daar in het antwoord geen informatie over. Alleen over Thunderbird, maar dat heb ik niet. Als ik de webmail met Firefox kan aanpassen zou het fijn zijn!
SimonV
4 jaar geleden
Sorry, met Firefox bedoelde ik Thunderbird. Ze komen van dezelfde fabriek…
Je gebruikt dus een webmailprogramma. Welke?
Als het Hotmail/Outlook.com of Yahoo is: daarbij valt de onderwerpregel niet te veranderen.
Amadea
4 jaar geleden
Via Online gaat het naar Firefox (is daar tevens als webmail te lezen) en ik krijg het met Windows Live Mail binnen.
SimonV
4 jaar geleden
In Windows Live Mail kun je zo een onderwerp toevoegen:
https://www.lifewire.com/edit-received-email-subject-outlook-1173486
Maar gebruiksvriendelijk is dit niet. Je kunt je account synchroniseren met Outlook (als je dat programma hebt):
https://www.zimbra-nederland.nl/zimbra-kennisbank-synchronisatie
Dan kun je een onderwerp aan de mail toevoegen. Dit onderwerp verschijnt dan ook in je webmail.
Als je dit gedaan hebt, kun je het account van Outlook eventueel weer verwijderen. Misschien werkt het zo ook met Thunderbird. Maar… het is wel een gedoe.
Amadea
4 jaar geleden
Joepie, gelukt met de vertaalde tekst uit lifewire.com! Dit kan ik voortaan dus ook gebruiken om mails met verkeerde titel (vaak doen ze reply op een andere mail terwijl het heel ergens anders over gaat) aan te passen. In het begin even handig in worden, maar dat gaat vast steeds sneller. Bedankt voor de hulp!
SimonV
4 jaar geleden
Graag gedaan!
Oplossing toegevoegd bij het antwoord.
Amadea
4 jaar geleden
Het zal behulpzaam zijn voor anderen met vergelijkbare wens als je niet alleen de link maar ook de tekst in het Nederlands toevoegt. Het is mij intussen ook gelukt om een mail die 're: werkplan' heette te wijzigen in 'concept jaaroverzicht'. Dus die is nu mooi terug te vinden.
SimonV
4 jaar geleden
Ik denk niet dat dit veel zin heeft, omdat weinig mensen nog WLM gebruiken. Sinds 10 januari 2017 wordt Windows Live Mail niet meer ondersteund door Microsoft, waardoor het programma niet meer veilig is.