Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk een DVB-T signaal (via zo'n stick) te streamen binnen het thuisnetwerk?

Bij een kennis hebben ze een DVB-T USB-stick waarmee Nederland 1, 2 en 3 kan worden ontvangen. Ze willen tijdens het WK Voetbal de Nederland 1 via het netwerk streamen naar andere PC's (binnenshuis). Hoe moet ik dat doen voor ze en welke software kan ik het beste daarvoor gebruiken?

De PC's zijn allemaal geïnstalleerd met winXP of hoger en de PC met de DVB-T-stick is geïnstalleerd met Windows 7 met Media Center...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
884
AWM
14 jaar geleden
Ik geef maar even een reactie, en geen antwoord.
Je weet dat je live bij de NOS gewoon via het internet kunt kijken? Alhoewel de servers wel eens overbelast kunnen worden, moet ik toegeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor je reactie! Ik weet het maar inderdaad: men verwacht overbelaste servers en daarbij is de kwaliteit van DVB-T vele malen beter en daarbovenop: DVB-T is meer 'live' dan de stream. Twee jaar geleden ging ik bijvoorbeeld pas de stream starten zodra er toeters klonken in de straat ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de site in de bron staat een uitgebreide uitleg hoe je dit kunt realiseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super! Dit was wat ik zocht!

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA! Volgens mij moet het kunnen met VLC mediaplayer. Met name omdat Ned 1,2 en 3 niet gecodeerd worden doorgegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan VLC met DVB-T overweg dan? Nooit geweten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan volgens het derde antwoord. Dank je! +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding