Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een invulformulier in Excel?

Ik wil graag een simpel formuliertje waarmee ik een activiteit en een naam uit een dropdown selecteer. Vervolgens moet er een getal worden ingevuld in een bestaande tabel (bijvoorbeeld 1 voor aanmelding).

De lijst is namelijk nog veel langer met meer activiteiten en namen, dus lijkt het me handig om dit met een formuliertje te doen.
Let op ik wil graag een formuliertje die automatisch een waarde in de tabel zet.
Zie screenshot voor een voorbeeld

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ga naar menubalk GEGEVENS, klik daar op de knop GEGEVENSVALIDATIE. In het invulschermpje kies je bij 'toestaan' voor 'lijst', bij 'bron' vul je de waarden in die geselecteerd moeten worden, gescheiden door een ; of je verwijst daar naar een tabelletje in je spreadsheet met de selectiewaarden. Klik op OK en je hebt je selectielijstje. Deze kun je vervolgens naar alle cellen kopiëren.
Overigens is het niet heel logisch om selectielijstjes te maken voor regels en kolomkoppen. De ingevulde waarden zijn namelijk daar aan gerelateerd. M.a.w., als je 'activiteit 1' verandert in 'activiteit 6', slaan de waarden in je tabel nergens meer op.
Toegevoegd op 08 juli 2019 07:30: tekst
paulus811
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing