Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe laat ik excel top 5 met dubbele waarden weergeven?

Ik heb een overzicht met daarin meerdere kolommen maar er zijn er 2 belangrijk. Hierin staat een omschrijving en vervolgens een totaal aantal meldingen erachter.
Voor deze tabel heb ik een kolom ingevoegd waarin ik de top 5 wil laten zien. Hiervoor gebruik ik de formule grootste. Waarbij als een waarde onwaar is hij door zoekt tot nummer 5.(Formule zie onderstaand)

Echter nu is het probleem dat als ik 2 waarden dezelfde heb dat de top 5 als volgt is.
1
2
2
4
5

Hierdoor is in een ander blad mijn doorverwijzing niet meer werkend omdat hij hier naar een 3 zoekt. En hierdoor dus maar een deel van de top 5 laat zien. heeft iemand enig idee?

=ALS(W2=GROOTSTE(W2:W19;1);1;ALS(W2=GROOTSTE(W2:W19;2);2;ALS(W2=GROOTSTE(W2:W19;3);3;ALS(W2=GROOTSTE(W2:W19;4);4;ALS(W2=GROOTSTE(W2:W19;5);5;"")))))

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Voeg een subkolom toe waarin je het aantal dubbelen turft.
De eerste 2 (in jouw voorbeeld) krijg dan een 1 erachter, de tweede een 2, een eventuele derde een 3 enz.
Betrek die sub-kolom in je formules.

Meer (en duidelijkere) info in: "Methode 4: gebruik de functie GROOTSTE (bis)" (let op de "(bis)" !) op http://www.ginfo.nl/top-5-verschillende-methodes/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing