Wat is de kwaliteit van de video wanneer het scherm van een externe pc wordt opgenomen?
Ik moet mijn vriend helpen. Wij zijn gevestigd in verschillende steden. We hebben een programma nodig voor extern beheer van de pc en we hebben een gratis analoog van deze Litemanager gevonden, maar wat is de videokwaliteit als ik het scherm opslaat?
Toegevoegd na 22 uur:
Bedankt, maar Teamviewer is veel duurder, zelfs dan LiteManager litemanager.com/produkts/LiteManagerFree/ , die een gratis versie heeft. Ik heb iets meer toegankelijk nodig.
https://mediaarea.net/nl/MediaInfo
Deze geeft details als resolutie, formaat, codec, framerate en nog meer weer.
Maar je adviseert wel een tool die dit soort eigenschappen inzichtelijk maakt, en vraag ik wat zegt dat over de kwaliteit? En dan zeg jij, tja als je niet weet wat de framerate en resolutie niet weet wat weet je dan over de kwaliteit? Daarmee maak je dat de framerate & resolutie bepalend is voor de kwaliteit, en ik weerleg dat.
Als de vrager een 1920x1080 @60hz beeldscherm heeft en de capturesoftware ingesteld staat op 960x540 @30fps dan is al snel duidelijk dat er minder overblijft. 4x minder detail en de helft zo vloeiend. Als dat voor de vrager geen gesneden koek is zou ik ook niet op een andere vlak uit kunnen leggen hoe de kwaliteit omlaag is gegaan. Maar misschien dat jij een mooi praktijkvoorbeeld kan schetsen hoe je dat dan wel zou kunnen doen.
Waarom test je niet zelf de kwaliteit op het oog, of beter op tevredenheid? Kwaliteit is nogal een subjectief iets en lastig door een ander te beantwoorden/bepalen (ik zie beeldproblemen wel die een ander niet ziet). Ben je ontevreden over LiteManager?
1 De kwaliteit van de verbinding.
2.De kwaliteit van het afstands bediening programma.
3.Kwaliteit van de computer - snelle of langzamere CPU, hoeveel geheugen, en de video kaart.
4.Kwaliteit van het video-capture software en uiteindelijk, de instelling ervan en welk video formaat. Niemand hier kan een vast antwoord daarover geven. Je moet het zelf uitvinden en bepalen of het aanvaardbaar is.. Wat betreft TeamViewer - die heeft ook een gratis versie voor persoonlijk gebruik.
Voor mezelf heb ik minstens 15 van zulke programma's getest en voor mij geeft TeamVewer het beste resultaat,maar een ander z'n ervaring kan verschillen. Hoeveel uren per dag moet je je vriend ondersteunen ? Elke dag of een paar keer per week of maand? Vergeet niet dat praktisch alle gratis programmas in deze groep een beperking hebben wat gebruiks tijd betreft. Dat is mijn ervaring over de laatste 15 jaar..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.