Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn laptop z'n geheugen uitbreiden?

Ik heb een laptop maar toen ik hem kocht was ik vergeten naar de opslag te kijken en nu heeft ie maar 128 GB opslag. Ik ben jong en wil nog wel eens een spel spelen hierop en dat kan nu niet meer want hij is al vol. Ik heb gegoogled voor extern geheugen maar ik weet het nog niet zo. Dus vroeg ik me af of iemand mij kon helpen. En het lieft zou ik gewoon een USB gebruiken in mijn laptop willen doen en dan met ongeveer 500 GB en dan dat alles voor een redelijke prijs. Iemand een idee?

Alvast bedankt voor de moeite. :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Eerlijk is eerlijk het beste is altijd intern geheugen voor intern geheugen 500 gb op hdd betaal je gemiddeld 130 euro. Voor een betere en snellere laptop zou ik een ssd kaart aanschaffen (Solid State Drive). Een goeie ssd kaart is de samsung evo 850 500 gb.
Hier bij start je laptop en bestanden ook sneller op zeker waard voor je geld.
De gemiddelde prijs zit dan rond de 170 euro. Ik weet niet tot welke laptop uw beschikt dus kan niet alles vertellen een gemiddelde prijs voor een extern hardeschijf van 500 gb is rond de 70 euro. Wil je een usb stickje hebben met 500 gb dan zit je al snel op de 220 euro. het beste is voor de intern ssd te gaan de samsung evo 850 van 500 gb ik raad wel aan dit verstandig te doen een ssd inbrengen is vrij simpel als je weet wat je doet. Een paar schroeven los draaien en er in en klaar hierbij moet je wel een back up maken van je windows dat vrij simpel is met mediacreation of gewoon contact op de nemen met windows hoe je dit het beste kan doen. Luukt dit niet een nieuwe windows 10 is rond de 30 euro. Ik weet niet hoe oud je bent maar beste is wachten op je verjaardags geld. Want een kleine upgrade kost niet niks.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik hoor graag van je wat je het liefst wilt doen kan ik je door verwijzen naar verschillende producten en een max budget is ook fijn
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou in ieder geval geen USB stick gebruiken oid. USB sticks kunnen niet snel veel bestanden tegelijk opslaan en zijn beperkt in snelheid + kwetsbaarder. Een SSD of HDD is gemaakt voor het zwaardere werk. Ik zou als ik jou was kijken naar een externe HDD van 500GB. Deze is vaak voorzien van USB3.0 dus lekker snel. Deze HDD zijn vaak niet duurder dan 50 a 60 euro. Vaak voor een paar euro meer heb je een 1TB (1000GB) HDD. Dan zet je de bestanden die nu op de 128GB staan op de externe HDD en gebruik je de 128GB voor alleen Windows, programma's en spellen. Dan is 128GB zat.
Andere optie is om de 128GB te vervangen door een 250GB SSD, dan heb je bijna het dubbele voor Windows, programma's en spellen + je koopt een externe HDD erbij zoals hierboven beschreven. Een goeie SSD is de Samsung 850 EVO. De 250GB kost rond de 100 euro
7 jaar geleden
Je kunt ook een HDD Caddy gebruiken indien mogelijk.
Deze vervangt je DVD speler van de laptop.

Hierbij kun je dan een SSD aanschaffen die in de laptop gaat en in Caddy stop je een HDD naar keuze.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing