Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bereken ik procenten in excel?

Ik wil dat Excel voor mij berekent hoeveel Fee ik moet betalen voor iets.
het Fee bedrag is 0,2% en voor dit voorbeeld nemen we even 1
dus als ik 1 koop moet ik eigenlijk 1,00200401 kopen om na de fee op 1 uit te komen, maar hoe bereken ik dat het makkelijkste?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
939

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bijvoorbeeld
door in cel A1 het gewenste bedrag na aftrek van de Fe te zetten, in jouw voorbeeld dus 1.
In cel A2 het fee percentage te zetten, 0,2%. Dit inclusief het procen teken.
In cel A3 zet je dan de formule = A1 / (1-A2) , daar staat dan het bedrag voor aftrek van de fee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies wat ik zocht, dank!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding