Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kun je snel en makkelijk je mail ordenen?

hallo ik gebruik outlook,
maar krijg redelijk wat mails binnen.
via laptop en telefoon heb ik meerdere mail accounts.
maar toch krijg ik het niet voor elkaar om het overzichtelijk te houden
hebben jullie een idee of een tip.

alvast bedankt

8 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Advies in het algemeen, in heb geen outlook.

Waarom heb je meerdere (hoeveel) e-mail accounts?
Is dat nodig?
Hoe meer je hebt, hoe meer je na moet lopen/ordenen.

Wanneer je één e-mail account hebt, kun je sneller orde bereiken. Je kijkt dagelijks in je mail, meerdere keren zelfs, maak er een gewoonte van om dagelijks al je mail even te checken, verwijder alles wat je niet wilt bewaren en alles wat je al gelezen hebt moet je op dat moment in de betreffende map opslaan. Natuurlijk kan je een keertje overslaan, maar het wordt al gauw een rommeltje, dus beter dagelijks doen.

Maak mappen aan voor privé en werk , voor instanties , bedrijven , geef alles een naam en houdt het gescheiden. Maak desnoods een lijstje waarin je beschrijft wat je waarin bewaart.
Handig is een lijst met wachtwoorden, maar weer niet als je regelmatig (gedwongen) offline bent, dan is het beter om zo'n lijstje in je telefoon of zelfs ook in een boekje te bewaren.

Het kost discipline en je moet wat tijd investeren, maar het gaat stukken beter dan alles maar in een lijst te laten staan, door elkaar is niet praktisch en 't kost zoveel tijd om iets op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zelf doe ik dat door mapjes (opslagmappen) te gebruiken. Deze geef ik een korte overkoepelende naam, gebaseerd op het onderwerp van de mail of de afzender. Als je een e-mail ontvangen en gelezen hebt en je wilt die bewaren, dan zet je 'm direct in zo'n mapje.
Amadea
8 jaar geleden
Ik gebruik Thunderbird. Je voegt alle accounts toe die je wilt gebruiken om de mail te lezen. Het kan zijn dat het hele account wordt opgehaald, dat kan even duren.
Je maakt aparte mappen voor alle onderwerpen die je wilt onderscheiden. Dan maak je filters die mails van bepaalde afzenders naar bepaalde mappen sturen, dat kan zelfs vanuit verschillende accounts die je hebt naar één bepaalde map.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou altijd de ingebouwde e-mailfilter kunnen gebruiken. Je maakt dan een map met een naam, en dan stel je via de filter in dat mails van bijvoorbeeld je werkgever in die map komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing