hoe kan ik van een bepaalde computer een verbindingssnelheid versus tijd grafiek maken?
Ik wil van een computer weten (over een langere tijd) wat de verbindingssnelheid is. Is daar software voor?
Als ik het zelf had kunnen schrijven, had ik dat wel gedaan. Ergo, door de vraag te stellen, is de conclusie al dat ik dat niet zelf kan.
Ik bedoel in dit geval de snelheid die mijn computer heeft met een externe bron, buitenshuis (ofwel de server vd provider dan wel een andere server).
Het gaat mij ook niet er om om te kijken of ik de 120 mbps wel haal dan wel de snelheid tegen de tijd uit te zetten (voor zowel LAN als WLAN)
1:00 = 0 mbps
.....
7:00 0 mmps
8:00 (dochter staat op en gooit telefoon aan) = 7 mbps
9:00 3 mbps
....
15:00 36 mbps (meer mensen zijn actief)
18:00 80 mbps (zoon download game)
De reactie geeft inderdaad aan dat je het woord kent. Met een paar extra toetsaanslagen had u direct duidelijk gemaakt dat u aan de andere gebieden dacht.
Echter had ik hiervoor een vraag gemaakt die veel specifieker was maar die was verwijderd omdat de vraag niet duidelijk zou zijn. In feite heeft u gelijk wat betreft het schema, maar ik wil het iets anders gebruiken. Ik heb last van een (schijnbaar) instabiele verbinding en wil dus kijken of ik volledige bandbreedte tot mijn beschikking hebt (per minuut zelfs als het kan).
Dus 0.00 100 mbit
0.01 100 mbit
0.02 100 mbit
0.03 50 mbit
0.04 5 mbit
0.05 1 mvit
0.06 50 mbit
0.07 100
Etc etc
Zodra ik weet of het periodiek inzakt (of op bepaalde tijdstippen), kan ik definitief vast stellen of het aan mijn netwerk ligt of dat iemand in de buurt iets doet. De info vanuit wifi analyzer geeft geen uitsluitsel en uitsluitend via LAN lijkt ook geen oplossing te zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.