Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik zoveel mogelijk tijdwinst met parren van winrar bestanden?

Ik heb een bestand van 400 GB wat ik heb gesplitst met WinRaR. Voor de zekerheid wil ik toch par. bestanden maken mocht er een deel beschadigd raken. Ik wilde het via een mini-pc laten parren met Intel Celeron en een 2 TB intern hdd met 5400 rpm. Maar dat duurt maar liefst 49 uur!

Daarom wil ik kijken hoe ik de tijdsduur kan verkorten. Ik heb nog een PC met Intel Core i7 met een 7200 rpm HDD. Zou ik daarmee al een aanzienlijke tijdwinst kunnen krijgen?

Quickpar maakt gebruikt van 1 core lees ik net, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij allevier de cores gebruikt?

8 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Aangezien je niet via Usenet gaat werken kun je vrij spelen met de source block count en de redundancy. Waarschijnlijk is het in jouw situatie het beste om de Source Block Count slider naar links te trekken (en dus de Block Size te vergroten), en dan de Redundancy slider in te stellen op hoe veel redundancy je wilt hebben.

De vraag is of het de moeite waard is om het überhaupt te doen als het zo lang duurt... Maar ja, 't is wel een halve TB natuurlijk. Je (s?!)FTP upload gaat toch al ontzettend lang duren dus die ga je ook gewoon overnacht aan moeten laten staan.

Als je alles wilt voorbereiden en dan alles in één keer wilt overhalen, met zo min mogelijk kans op daarna opnieuw een upload operatie te hoeven doen, dan kan het aanmaken van par files handig zijn, maar je kunt natuurlijk ook gewoon de upload aanzetten en dan uiteindelijk als je alles uitpakt kijken waar het mis is gegaan (if at all) en dan die files specifiek opnieuw doen, of als het een boel kleine stukjes in een boel files zijn eventueel dan later nog par files maken en die overzetten (om bandbreedte en uploadtijd te besparen).

Zeg, is het niet gewoon makkelijker een keer met die harddisk in kwestie naar je opa te gaan en 'm daar rechtstreeks aan de machine te hangen waar de data heen moet?

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens denk ik niet dat je Quickpar kunt aanpassen naar een multicore processing variant. Maar misschien zijn er tegenwoordig wel betere varianten beschikbaar dan Quickpar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing