Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een programma dat een speciaal woord vervangt?

en dan bedoel ik dat ik een .txt bestand selecteer en dat ik dan ergens in typ bv: En = Dit. en dat dan alle en's veranderen in dit's

Toegevoegd na 5 minuten:
ik bedoel dat het programma een woord zoekt en dat vervangt door een ander woord

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
ronron1212
8 jaar geleden
Zoek en vervang in word.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja. Dat doe je als volgt: je selecteert dat hele tekstbestand en plakt het in Word. Dan geef je aan Word de opdracht om overal waar X staat Y in te vullen. Je gaat daartoe naar Start en kiest helemaal rechts voor Vervangen. Je vult in bij Zoeken naar: X, en bij Vervangen door: Y. Dan klik je op Alles vervangen. En dan heb je heet gewenste voor elkaar.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Waarom de omweg via Word ? In notepad kan dit ook al, met Control-H krijg je ook de zoek en vervang dialoog.
Amadea
8 jaar geleden
Omdat ik niet van die mogelijkheid op de hoogte was. Ik dacht dat notepad alleen een kladblokfunctie had.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thnxxxxxxx
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De omweg via Word kan zelfs extra problemen geven door automatische aanpassingen aan de tekst (denk aan afbreekstreepjes, autocorrect, weduwen-wezen etc.) Overigens is het beste gratis programma (onder Windows) dat ik voor dit soort zaken ken Notepad++.
gvrox
8 jaar geleden
Wel een + omdat het een bruikbaar antwoord is
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image