Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke app kan ik recepten op de ipad / iphone zetten ?

Ik ben op zoek naar een app die de recepten die ik vind op t net (Nl / Frans/ Duits / engels ) op mijn ipad / iphone zet. Wel een app waar ik zelf kan kiezen welke recepten ik wens ( sommige apps werken alleen met bepaalde websites ) . Met andere woorden ik wil dus een kookboek aanleggen met mijn favorieten recepten ? Bestaat er trouwens ook een app die de recepten van aangekochte kookboeken ook overzet naar ipad ?

8 jaar geleden
in: Software
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met Foodplanner.

Ik gebruik hem zelf voor al mijn recepten \ als kookboek. Ik kan ze helemaal zelf invoeren en van foto voorzien, maar ook downloaden van (Nederlandse) receptensites zoals AH, en bewerken en van labels voorzien om te sorteren. Ideaal.

De app heeft nog veel meer mogelijkheden zoals voorraadbeheer en boodschappenlijstjes, ot en met voedingswaarde aan toe, maar eerlijk gezegd gebruik ik die niet. Als "kookboek" is het de beste app die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Een groot voordeel vind ik dat ik de app ook op de desktop kan gebruiken, wat vooral handig is met ingewikkeldere receptbeschrijvingen. En de makers zijn er ook steeds mee aan het werk om de app te verbeteren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het belangrijkste van deze app vind ik dat je hem offline kunt gebruiken en bewerken, en als je online bent de boel synchroniseren. Je recepten staan dan "aan je account gekoppeld" zodat ze overal toegankelijk zijn. Voor downloaden van recepten moet je natuurlijk wel online zijn.

Om aangekochte kookboeken over te zetten zul je toch met een scanner en een PDF-converter aan de slag moeten , dat valt wel een beetje buiten het bestek van deze vraag. Maar overtypen gaat prima ; heb ik al regelmatig gedaan. En dan later na het maken mijn eigen foto erbij ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met Pinterest (te gebruiken op tablet en computer) kun je allerlei dingen die je online vind opslaan onder je persoonlijke account.
Ik bewaar hier zelf ook recepten mee, het werkt ideaal.
Je hebt dus wel internet nodig om de app te kunnen gebruiken, maar ik neem aan dat het alleen voor gebruik thuis is, dus dat moet wel lukken.
De site is www.pinterest.com , de app staat onder de naam Pinterest in de appstore. Even accountje maken en klaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet of het mogelijk is om recepten van gekochte kookboeken in de app te zetten. Dan zit je denk ik met auteursrechten.
(Lees meer...)
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vin het nadeel van Pinterest dat links soms net zo hard weer verdwijnen (al valt dat met recepten en patronen nog wel mee), maar vooral dat je ze niet zelf kunt veranderen. Sta je toch weer met je opschrijfboekje ;-)
Om "ideeen"/ inspiratie te verzamelen is het wel ideaal.
Ritsuka
8 jaar geleden
ik plaats ook wel eens zelf een recept, als afbeelding. die blijft gewoon op je account staan.
Aanpassingen zet ik er zelf onder als comment. Jouw genoemde antwoord klinkt iets makkelijker voor wat vraagsteller zoekt :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding