Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil periodiek backups maken van mijn outlook2013 bestanden, hoe doe ik dat?

ik gebruik het backup-programma Copernic (ik ben er niet echt tevreden over overigens) maar dat meldt steeds dat backup niet mogelijk is omdat het in gebruik is. ik wil nu handmatig backups gaan maken (na afsluiten van outlook). ik kan de bestandenmap echter nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
630

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1. Klik in Outlook op het tabblad Bestand.
2. Klik op Accountinstellingen en nogmaals op Accountinstellingen.
3.Klik op het tabblad Gegevens en klik op Maplocatie openen.
Hier zie je waar je bestanden staan.

Deze bestanden kun je dus in je backupprocedure opnemen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Normaliter staan de bestanden in de map Documenten\Outlook-bestanden of C:\Users\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Outlook.
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat lukt alleen als Outlook geheel is afgesloten. Zo niet, dan zijn de bestanden in gebruik (exclusive lock) en kunnen ze zelfs niet worden gelezen - waardoor er dus geen backup van kan worden gemaakt.
SimonV
8 jaar geleden
Bedankt voor de toelichting, volgens mij weet Tilborghs dit wel... ;-)
Cryofiel
8 jaar geleden
In de toelichting onder de vraag staat dat het maken van de backup niet lukt "omdat het in gebruik is". Nu weet ik niet wat er met "het" wordt bedoeld - maar vraagsteller zou het best eens over "het Outlook-bestanden" kunnen hebben. Daarom vraag ik me af of vraagsteller dit echt wel weet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding