Moet je pc of notebook per sé aanstaan om de updates van Microsoft automatisch binnen te krijgen?
Mijn pc met Windows 7 stond verleden dinsdag aan dus kreeg ik een lawine van updates van Microsoft. Maar mijn notebook met Windows 10 stond uit en misschien was de stroom ook op. De notebook heb ik donderdag pas gestart en aan de stroom aangesloten. Ik heb daar geen mededeling gezien dat hij moest updaten. Betekent dat dat het niet gebeurd is? En als niet, gaat hij dat dan nog wel een keer doen?
2. Chrome is niet van Microsoft (maar van Google)
3. Andere onderdelen: De IE-versie van W10 is standaard een andere IE-versie dan op W7, zo geldt dat voor meer MS-onderdelen. Daarnaast kan men ook bepalen dat men even wacht om de updates voor W7-machines uit te stellen zodat W10 gebruikers het eerst bediend kunnen worden. (of andersom) Maar dan nog Windows XP krijgt helemaal geen updates meer, dus ik zie het hele punt niet wat je probeert te maken. Als het nou ging om 2 identieke PC met beide W10 (of beide W7) dan was het wat anders. Maar dan nog kan het zo zijn als Ozewieze uitlegt niet elke PC met een besturingssysteem wordt gelijktijdig geüpdate (de updates zou je wel handmatig kunnen starten, dus als bij de ene W7 de update nog niet automatisch door MS wordt gestart zou je dat zelf kunnen forceren). https://support.microsoft.com/en-us/kb/894199 Doe even ctr-f en windows 10. Nu zie je dat W10 veel minder of soms geen updates heeft op dezelfde datum.
updates-windows-ie-edge-en-office?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_content=nieuws&utm_campaign=nieuwsbrief6-2016 Kijk daarvoor zelf maar op Seniorweb. Omdat ik ook een notebook met Windows 10 heb, een vervelend ding, haalde ik die tevoorschijn. Die was sinds november niet meer aan geweest. Heb er toen niet op gelet of hij nog stroom had. De volgende dag zag ik dat de stroom op was en heb hem aangesloten. Maar geen bericht van updates op dat ding gekregen dus na stroom "tanken" weer uitgezet. Ik gebruik hem namelijk nooit maar hij moet wel up-to-date blijven voor het geval dat ik hem nodig heb..
Windows 10
Klik op Starten.
Klik op Instellingen.
Klik op Bijwerken en beveiliging.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.