Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doet het geluid via hdmi het niet?

Sinds dat ik windows 7 opnieuw op mijn laptop heb geïnstalleerd werkt het geluid via HDMI niet meer. Ik heb wel beeld via HDMI, maar geluid via mijn laptop. Ook krijg ik een geluid via bluetooth. Waar kan dit aan liggen? Voor zover ik weet heb ik de juiste drivers. Hoe kan ik dat eventueel checken?

Toegevoegd na 1 uur:
Een legale versie van Windows 7 home Premium

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het gebeurd soms dat je laptop altijd kiest voor het gebruik van je standaard speakers (die van je laptop zelf). Het kan dan helpen om in je instellingen te selecteren: Dit apparaat niet gebruiken (of: uitschakelen). Dan pas gaatie op zoek naar evt. andere te gebruiken speakers, en die kunnen dan via de HDMI kabel gevonden worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na de (her)installatie van Windows 7 moet je alsnog de drivers van je apparaten apart installeren.
Dus nu de drivers van je geluidskaart, videokaart, enz. ofwel van de DVD die bij het moederbord hoort installeren, ofwel van ieder apparaat apart via internet bij de fabrikant de drivers ophalen en installeren.
W7 heeft slechts een beperkte set drivers aan boord en de meeste daarvan zijn Generic, d.w.z. ze werken wel maar met beperkingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing